۲۲ دی ۱۳۹۴، ۹:۰۵

با انتشار فرم خوداظهاری و شیوه‌نامه رتبه‌بندی؛

اجرای طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری کلید خورد

اجرای طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری کلید خورد

اجرای طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری به منظور ارزیابی سطح کیفی و کمی پایگاه‌های خبری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبسایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران مسئول پایگاه‌های خبری، مطابق شیوه نامه اعلامی یعنی «فرم خوداظهاری رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری» (اینجا) و «شیوه‌نامه رتبه بندی پایگاه‌های خبری» (اینجا) تا تاریخ ٩٤.١١.١ فرصت دارند، با تکمیل‌ و ارسال فرم‌های مربوطه برای شرکت در طرح رتبه بندی شرکت کنند.

دستورالعمل و شاخص‌های اعلامی با هدف ارتقاء جایگاه حرفه‌ای پایگاه‌های خبری اینترنتی و برقراری عدالت رسانه‌ای تهیه و تنظیم شده است. پیش نویس اولیه این دستورالعمل توسط تعدادی از روزنامه‌نگاران شناخته شده و مدیران پایگاه‌های خبری، با کمک کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی تهیه شده و سپس در اختیار مدیران پایگاه‌های خبری و جمعی از اهالی رسانه قرار گرفت تا پیشنهادها و نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را ارائه کنند.

در نهایت جدول شاخص‌ها توسط ٨ نماینده مدیران مسئول ٢٠ پایگاه خبری از گرایش‌های سیاسی و رویکردهای مختلف مورد بازبینی قرار گرفت.

بر اساس اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وجود تعداد قابل توجه پایگاه‌های خبری اینترنتی در کشور و تفاوت عملکرد و ماموریت آنها از جمله در میزان تولید خبر، گستره فعالیت، انتشار چند زبانه، سرعت در تولید و انتشار اخبار، رابط استانی در داخل کشور، میزان بهره‌مندی از تکنولوژی جدید رسانه‌ای، رعایت اصول حرفه‌ای و ده‌ها شاخص دیگر، ایجاب می‌کند که عدالت رسانه‌ای در نگرش به جایگاه پایگاه‌های خبری اینترنتی برقرار شود و هر پایگاه خبری در جایگاه واقعی خویش قرار گیرد و آنها که فعالیت جدی‌تر و حرفه‌ای در سپهر رسانه‌ای کشور دارند در ارزیابی‌ها مورد غفلت واقع نشوند.

کد خبر 3022805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha