۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱

مدیر حوزه علمیه تهران:

تخصص در رشته های مختلف علوم حوزوی لازمه موفقیت روحانیون است

تخصص در رشته های مختلف علوم حوزوی لازمه موفقیت روحانیون است

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: رویکرد مدیریت حوزه علمیه استان تربیت حوزویان متخصص در رشته های علوم قرآنی، حقوق جزا، شیعه شناسی، عرفان اسلامی و سایر تخصص های مورد نیاز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در جلسه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران با بیان این که در دنیای امروز نیازهای علمی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی به خصوص برای نسل جوان بسیار پیچیده و متنوع است، گفت: با توجه به رسالت و رویکرد حوزه های علمیه با توسعه رشته های تخصصی می توان پاسخگوی نیازهای متنوع دنیای امروز بود.

وی افزود: هر روحانی که به عنوان مبلغ، امام جماعت، مدرس و روشنگر اجتماعی در عرصه های مختلف حضور می یابد، به داشتن تخصص نیاز دارد و این نیاز جدی و حتمی همه حوزویان است.

مدیر حوزه علمیه تهران داشتن تخصص در رشته های مختلف حوزوی و علوم الهی را لازمه موفقیت روحانیون دانست و تصریح کرد: با توجه به گستردگی، موقعیت جغرافیایی، بافت جمعیتی، ظرفیت های فراوان و جایگاه تهران، رویکرد مدیریت حوزه علمیه  این استان تربیت حوزویان متخصص در رشته های علوم قرآنی، حقوق جزا، شیعه شناسی، عرفان اسلامی و سایر تخصص های مورد نیاز جامعه است.

غفوری با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۵۰ طلبه در مراکز تخصصی تهران مشغول تحصیل هستند، گفت: استان تهران نیاز به آمایش صحیح در توزیع مراکز تخصصی دارد، چراکه مراکز حکومتی در تهران متمرکز بوده و با مخاطبان بسیاری مواجه هستیم، لذا باید برای پاسخ به نیازهای مخاطبان انبوه، متخصصین خبره تربیت شوند.

وی تصریح کرد: وجود و تربیت طلاب در رشته هایی مانند تربیت مدرس، تبلیغ، مدیریت مسجد، مدیریت فرهنگی، زبان های خارجی، رشته های هنری و فیلم نامه نویسی، تحقیق و پژوهش تخصصی، مباحث اعتقادی، امامت و سایر رشته ها، امروز بیشتر حس شده و باید در این زمینه ها تلاش بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 3026119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha