۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵

تا پایان سال آینده

دو سكوی تولیدی فاز ١٤ پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

دو سكوی تولیدی فاز ١٤ پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

بوشهر - مجری طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی گفت: تا پایان سال ٩٥، دو سكوی تولیدی فاز ١٤ با توان تولید یك میلیارد فوت مكعب گاز به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، مرتضی زرین‌گل با تاكید بر ضرورت افزایش حجم برداشت از منابع گازی مخزن مشترك پارس جنوبی، اظهار داشت: پیشرفت عملیات حفاری فاز ۱۴ در راستای توسعه زودهنگام بخش دریایی این پروژه به ٦٤ درصد رسیده است.

مجری طرح توسعه فاز ١٤ تصریح كرد: با توجه به اولویت‌گذاری تكمیل بخش فراساحل، تسریع در توسعه و برداشت گاز از سكوهای دریایی این فاز در دستور كار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی افزود: تا پایان سال ٩٥ از مجموع چهار سكوی این فاز، دو سكوی ۱۴A و ۱۴c با توان تولید از ٢٢ حلقه چاه، تكمیل و آماده ارسال گاز به پالایشگاه سایر طرح های درحال بهره برداری خواهد شد.

وی درباره عملیات لوله گذاری دریایی این فاز نیز عنوان كرد: تمامی تجهیزات كامل نصب خطوط لوله ۱۰۵ كیلومتری این فاز به محل سایت منتقل شده و آماده اجرای مراحل لوله گذاری است.

مجری فاز ١٤ همچنین از تكمیل بخشی از خط لوله پالایشگاه خشكی این فاز خبر داد و با بیان اینكه تامین منابع مالی از اصلی‌ترین مسائل پیش روی این طرح است، پیشرفت عملی پالایشگاه خشكی فاز ١٤ را ٥٠ درصد عنوان كرد.

زرین‌گل در ادامه با یادآوری و ابراز تاسف از حادثه فوت سه نفر از كارگران بخش پیمانكار این طرح، با اشاره به پذیرش سهل انگاری و عدم انجام تمهیدات ایمنی لازم از سوی پیمانكار مربوطه، بر ضرورت نظارت عالیه كارفرمای طرح در پیگیری حقوق این افراد و ارائه هشدارهای لازم برای پیشگیری از هرگونه اقدامات آسیب زا و زیان بار تاكید كرد.

کد خبر 3032043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha