۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹

استاندار کرمانشاه:

ایجاد اشتغال نیازمند توسعه سرمایه گذاری است

 ایجاد اشتغال نیازمند توسعه سرمایه گذاری است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد اشتغال و فرصت های جدید شغلی با توسعه سرمایه گذاری به دست می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی در دیدار با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال و فرصت های جدید شغلی با توسعه سرمایه گذاری به دست می آید و سایر رویکردها چندان منتج به اشتغال پایدار نمی شوند.

وی با اشاره به این نکته که برنامه های و کارهای زیادی را می توان در این حوزه انجام داد در ادامه افزود: باید قابلیت هایی که در مناطق مختلف وجود دارند را هدایت کرده و به آن ها سمت و سو داد تا سرمایه گذاری های صورت گرفته منجر به توسعه اشتغال شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه های سال های گذشته در حوزه اشتغال اظهار کرد: طی سال های گذشته توجه بسیاری به توسعه مشاغل خرد و زودبازده صورت گرفت که متأسفانه نتیجه چندان مطلوبی برای اشتغال کشور در پی نداشت.

رازانی افزود: توسعه سرمایه گذاری با توجه به قابلیت هایی که در مناطق مختلف وجود دارد می تواند زمینه اشتغال بیشتر در کشور را فراهم کند.

در دنباله این نشست معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت با فرض ایجاد ۱ میلیون اشتغال تا پایان دوره چهار ساله به برنامه ریزی در این حوزه پرداخته است و همچنین به دنبال تک رقمی کردن نرخ بیکاری در کشور می باشد که این عدد بسیار قابل توجهی است.

عیسی منصوری در ادامه به تشریح برنامه های اشتغال در کشور پرداخت و گفت: دولت در کوتاه مدت به دنبال رونق صنایع کوچک است که ۸۰ درصد اشتغال کشور را تأمین می کنند. تقویت صنایع بزرگ تر برنامه میان مدت ماست و در دراز مدت نیز به دنبال توسعه بنگاه های دانش بنیان در کشور هستیم که از طرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای اشتغال زایی برخوردار هستند.

وی در ادامه از برنامه های دولت برای حمایت از توسعه گردشگری در کشور خبرداد و گفت: سرعت ایجاد اشتغال در بخش گردشگری ۵/۲ برابر سایر حوزه ها هست که این یک ویژگی بسیار قابل توجه است. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با مطالعاتی که پیرامون پتانسیل ها و مزیت های  استان کرمانشاه در ابعاد مختلف صورت گرفته گردشگری سلامت به عنوان یک مزیت مهم در کرمانشاه شناسایی شده است.

منصوری همچنین عنوان کرد: با برنامه هایی که در نظر گرفته ایم به دنبال تبدیل گردشگری سلامت به یک مزیت منحصر به فرد برای استان کرمانشاه هستیم تا دیگر صنایع نیز به تدریج در کنار آن رونق بگیرند.

کد خبر 3032112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha