۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴

طی ۹ ماهه گذشته انجام شد؛

جمع آوری بیش از ۱۷ میلیارد تومان در طرح اکرام ایتام

جمع آوری بیش از ۱۷ میلیارد تومان در طرح اکرام ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از جمع‌آوری ۱۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان در بخش طرح اکرام ایتام در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ولیئی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام، اظهار داشت:‌ این طرح از اصلی‌ترین فعالیت‌های امداد محسوب می‌شود و در این راستا توانسته‌ایم خدمت‌رسانی قابل توجهی به جامعه هدف (ایتام تحت پوشش) انجام دهیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های طرح اکرام ایتام، خاطرنشان کرد: این طرح با گذشت مدت زمانی نه چندان در ابتدای سال ۸۳ و قریب به ۱۱ سال توانسته است برای بخش قابل توجهی از ایتام حامی جذب کند.

وی تصریح کرد: در این طرح خانواده‌ها به عنوان پدر معنوی ایتام معرفی می‌شوند و ماهیانه مبلغی را به عنوان کمک به حساب ایتام واریز می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸ هزار فرزند یتیم تحت پوشش امداد قرار دارند که ۵۸ هزار نفر از حامیان از این ایتام حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ دانشجو نیز توسط حامیان حمایت می‌شوند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده این حامیان بخشی از هزینه‌های زندگی ایتام را تأمین می‌کنند.

ولیئی با اشاره به میزان تحصیلات حامیان طرح اکرام ایتام خاطرنشان کرد: از این ۵۷ هزار حامی، ۳۵ درصد لیسانس، ۳۵ درصد دیپلم، ۱۷ درصد فوق‌دیپلم، ۱۰ درصد فوق‌لیسانس و ۳ درصد دکترا هستند.

وی اضافه کرد:‌ از لحاظ وضعیت اشتغال حامیان، ۳۸ درصد کارمند دولت با بیشترین فراوانی، ۱۱ درصد کارمند غیردولتی، ۲ درصد پزشک، ۲ درصد اساتید دانشگاه، ۷ درصد اصناف، ۵ درصد کارگران، ۱۵ درصد خانه‌دار و مابقی سایر اقشار مردم بوده‌اند.

وی با اشاره به تعداد ایتام تحت پوشش حامیان بیان داشت: ۷۲ درصد از حامیان از یک یتیم حمایت، ۲۴ درصد از دو یتیم تا سه یتیم، حدود ۴ درصد ۴ تا ۵ یتیم و مابقی بین ۶ تا ۲۱ یتیم حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به میزان سن حامیان، خاطرنشان کرد: ۹ درصد بالای ۶۰ سال و مابقی زیر ۶۰ سال هستند.

وی در ادامه به منابع درآمدی نقدی و غیرنقدی در طرح اکرام ایتام در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ میلیارد تومان طی ۹ ماه سال ۹۴ به صورت نقدی جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است ضمن اینکه ۱.۵ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی جمع‌آوری شده که در این بخش نیز نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در مجموع درآمدها در طرح اکرام ایتام ۱۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان در ۹ ماهه سال ۹۴ جمع‌آوری شده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته شاهد رشد ۱۳ درصدی بوده‌ایم.

وی در خصوص سرانه نقدی پرداختی به فرزندان ایتام توسط حامیان، گفت: ماهیانه مبلغ ۲۱۰ هزار تومان برای هر یتیم واریز می‌گردد که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه حامیان جذب شده برای حمایت از ایتام گروه‌های مختلف مسیحیان، ارامنه هستند، گفت: علاوه بر حامیان داخلی بخشی از حامیان خارج از کشور نیز در این طرح مشارکت دارند.

کد خبر 3034258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha