۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۳

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد:

۹۲۳ روستای استان یزد برقدار شدند/افزایش ۲۰ هزار نفری مشترکان یزدی

۹۲۳ روستای استان یزد برقدار شدند/افزایش ۲۰ هزار نفری مشترکان یزدی

یزدـ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: از مجموع ۹۷۳ روستای استان یزد، ۹۲۳ روستا برقدار شدند که تعدادی از این روستاها زیر ۱۰ خانوار جمعیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صحتی در نشستی خبری که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد، برق رسانی به روستاها را یکی از مهمترین خدمات به روستاها بعد از انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هم اکنون در استان یزد ۹۹.۷۲ درصد خانوارهای روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: در دهه فجر امسال نیز دو روستای زیر ۱۰ خانوار به نام‌های سپیدان در شهرستان اردکان و لاتفتیون در شهرستان اشکذر برق رسانی می شوند.

صحتی در مورد برقدار شدن چاه های کشاورزی نیز اظهار داشت: در مجموع دو هزار و ۲۱۲ چاه کشاورزی در استان یزد وجود دارد که دو هزار و ۱۳۵ مورد از آنها شامل ۹۹.۶ درصد چاه‌های کشاورزی که اغلب آنها در روستاها مستقر هستند، برقدار شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نخستین پست برق استان یزد در سال ۱۳۰۹ در تقاطع خیابان مسجد جامع و خیابان امام (ره) ایجاد شد، عنوان کرد: از آن زمان تاکنون هر سال بر آمار مشترکان برق در این استان افزوده شده به نحوی که در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان یزد وجود دارد.

وی یادآور شد: ۲۰ هزار و ۵۶۶ مشترک از مشترکان فعلی برق، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه به آمار انشعابات برق استان یزد افزوده شده است.

صحتی یادآور شد: بیشترین مشترکان برق استان در بخش خانگی با ۴۸۴ هزار مشترک هستند اما بیشترین میزان فروش برق در استان به بخش صنعت انجام می‌شود.

وی به تشریح برنامه های اجرا شده در طول یک سال گذشته و ایجاد شبکه های جدید، اصلاح و بازسازی و توسعه شبکه های برق و ... در استان یزد پرداخت و گفت: حاصل همه این برنامه ها، رسیدن خاموشی یزد به ۳۴ صدم درصد بوده است.

صحتی همچنین به تشریح پروژه های دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: امسال در ایام الله دهه فجر، ۸۱ پروژه تامین روشنایی، اصلاح و بهینه سازی و توسعه و احداث در حوزه های شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 3045595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha