۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۳۲

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

۱۲ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در مراحل اولیه انصراف دادند

۱۲ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در مراحل اولیه انصراف دادند

قائم‌شهر- معاون سیاسی امنیتی مازندران گفت: ۱۲ نفر از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان در مرحله اولیه ثبت‌نام انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی شامگاه دوشنبه در همایش مشترک حزب اسلامی کار و خانه کارگر استان مازندران با اشاره به تأیید صلاحیت ۵۸ درصد از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد و اظهار داشت: ۳۰۵ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران ثبت‌نام کردند که ۱۲ نفر در مرحله اولیه انصراف داده و ۱۳۸ نفر در مراحل مختلف بررسی، تأیید صلاحیت شدند و پس از بررسی اعتراض‌ها، این رقم به ۱۶۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر در مرحله اولیه مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران ثبت‌نام کردند که پس از انصراف هفت نفر، از افراد باقیمانده بررسی صلاحیت انجام گرفت و درنهایت صلاحیت هشت نفر کاندیدا در شورای نگهبان تأیید شد.

یونسی با اشاره به وجود سه هزارو ۴۳ حوزه انتخابی در مازندران، تصریح کرد: در هر حوزه دو صندوق اخذ رأی تعیین و ۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی و متصدی و ۱۰ هزار نیروی انتظامی و امنیتی در روز رأی‌گیری بکار گرفته می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی مازندران انتخابات را یک امر ملی و کشوری دانست و افزود: صاحب انتخابات خود مردم هستند که از بین گزینه‌های مختلف، شخص موردنظر خود را برمی‌گزینند زیرا مردم دردمند امنیت و آرامش می‌خواهند که مجلس در فراهم کردن آن، نقش بسزایی دارد.

یونسی با اشاره به فراهم شدن شرایط توسعه کشور، بعد از برجام، عنوان کرد: در امر انتخاب بایستی شخصیت‌هایی برگزیده شوند که در قبال مردم متعهد بوده و به دنبال توسعه و پیشرفت جامعه و کشور باشند.

معاون سیاسی امنیتی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را زلزله عظیم قرن نامید و بیان کرد: همه انقلاب‌های جهان پس از مدتی از آرمانه‌ای خود منحرف شدند ولی انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلابی بود که پس از ۳۷ سال همچنان پابرجا و هدفمند به‌پیش می‌رود.

وی ۲۲ بهمن را تجلی با شکوهمندترین حضور مردم دانست و افزود: در یوم اله ۲۲ بهمن همه اقشار جامعه با حضور در راهپیمایی، سالگرد پیروزی انقلابشان را ارج می‌نهند.

یونسی با اشاره به مذاکرات دیپلماسی ایران با قدرت‌های بزرگ جهان و پیروزی در برجام، گفت: در این مذاکرات بااینکه ۶ قطعنامه فلج‌کننده در شورای امنیت و حکام به تصویب رسید و همه می‌خواستند ایران را با تحریم‌های کمرشکن به‌زانو درآورند، جهانیان برای عظمت ایران قد علم کردند.

کد خبر 3045619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha