۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵

انتقاد احزاب آلمان از سفر مرکل به ترکیه: به آنکارا باج ندهید!

انتقاد احزاب آلمان از سفر مرکل به ترکیه: به آنکارا باج ندهید!

احزاب مختلف آلمان سفر صدراعظم این کشور به ترکیه را مورد انتقادهای شدید قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی آ ار د در برنامه ای تحت عنوان تاگس شو به بررسی سفر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به ترکیه پرداخت. پیشتر هدف سفر مرکل به ترکیه و دیدار با مقامات این کشور بحث پیرامون موضوع پناهجویان گزارش شده بود.

این در حالی است که این موضوع با انتقادهای زیادی در جامعه آلمان روبرو شده است. زیرا احزاب بر این عقیده هستند که ترکیه به علت دارا بودن شرایط استراتژیک مرزهای خود به عنوان ورودی به اروپا درصدد باج گیری از آنها است.

به همین منظور «واگن کنشت» رئیس فراکسیون چپ های آلمان اعلام کرد باید با هر گونه امتیازدهی به ترکیه برای کنترل مرزهایش مقابله کرد. آنها در این میان به دنبال منافع خود بوده و اصطلاحا درتلاش هستند تا از آب گل آلود بحران پناهجویان برای خود ماهی صید کنند.

از سوی دیگر «کاترین گورینگ اکارت» دبیر کل سبزها نیز معتقد است: دولت آلمان باید هر گونه سازش با ترک ها را کنار گذاشته و دور از سیاست باج دهی با آنها برخورد کند.

اتخاذ تدابیر امنیتی از ملزوماتی است که کشورها باید آن را بصورت اصولی به اجرا در بیاورند نه اینکه برای انجام وظیفه خود توقع چشم داشت داشته باشند.

آ ار در در ادامه گزارش انتقادی خود آورده است: «الکساندر گراف لامبسدورف» از نمایندگان حزب سوسیال دمکرات پارلمان اروپا نیز بر این عقیده است که تعدد سفر مقامات اروپایی به ترکیه تنها آنها را نسبت به شرایط موجود گستاخ تر می کند. آنها گمان می کنند که با سیاست امتیازگیری می توانند به درخواستهای گذشته خود از جمله عضویت در اتحادیه اروپا دست پیدا کنند.

کد خبر 3045815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha