۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۴۸

درگفتگو با مهر عنوان شد؛

آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی در یک بازی موبایلی

آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی در یک بازی موبایلی

مدیر پروژه «محله باصفا» گفت: این بازی برای کلان شهرها ساخته شده و هدف، جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر و آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی به آنها، در قالبی جذاب است.

حمید افسری، مدیر استودیو بازی‌سازی مهاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:ما در قالب بازی رایانه‌ای می‌توانیم مفاهیم بسیاری را به کاربران خود که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند منتقل کنیم و آموزش دهیم. اما این آموزه‌ها باید غیرمستقیم باشند چراکه بازی در درجه نخست، باید جذاب و سرگرم‌کننده باشد و کاربر از آن لذت ببرد.

بازی موبایلی«محله باصفا» به سبک زندگی ایرانی- اسلامی می‌پردازد؛ افسری در پاسخ به این‌که سبک زندگی را چگونه تعریف و به کاربر منتقل می‌کند گفت: یک تیم ۷۰ نفره، بیش از یک سال و نیم در حال پژوهش در زمینه موضوعات مختلف و تولید این بازی بودند. ما در این بازی به مواردی چون تغذیه و سلامت، فرهنگ شهروندی، روابط اجتماعی، اقتصاد خانواده، ورزش و تندرستی، آشنایی با وجوهات شرعی، تربیت فرزند، حمایت از تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف، کارکردهای مسجد (مشاوره و کار گروهی) و دانستنی های سفر پرداختیم.

این بازی‌ساز در پاسخ به این‌که سبک زندگی در تهران و کلان شهرها با روستاها و شهرهای کوچک تفاوت دارد گفت: ما در بازی«محله باصفا»، تهران و دیگر کلان‌شهرها را در نظر گرفته و تلاش کرده‌ایم تا اعضای خانواده را به هم نزذیک کنیم و الگویی ارائه دهیم تا آنها را به آرامش و آسایش برساند.

به گفته افسری، بازی‌سازان باید محتوای خوب را در قالب تکنیک بالا به مخاطب خود ارائه کنیم. قالب و محتوا باید با یکدیگر هماهنگ باشند وگرنه امکان رقابت با بازی‌های خارجی را پیدا نمی‌کنیم. آن هم در روزگاری که این بازی‌ها به راحتی دانلود می‌شوند و به قیمت بسیار پایین در اختیار مخاطب قرار می‌گیرند؛ بنابراین، بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی، پیش از آن‌که بخواهند مفهوم و پیامی را به مخاطب منتقل کنند، باید جذاب باشند.

مدیر پروژه «محله باصفا» گفت: در این بازی موبایلی، کاربر با پنج خانواده آشنا می شود که با یکدیگر نسبت خویشاوندی دارند. هر خانواده ویژگی های شخصیتی و دغدغه های خاص خودش را دارد که شاید دغدغه شما هم باشد. پاسخ دادن به سوالات و دغدغه های هر خانواده، یکی از اهداف بازی «محله باصفا» ست.

به گفته افسری، بازی «محله باصفا»،نخستین بازی موبایلی است که با یک کتابخانه تخصصی همراه شده؛کتابخانه‌ای که در آن نه کتابی معرفی شده و نه عنوان کتابی آمده؛ بلکه نظر کارشناسان روان‌شناس و جامعه‌شناس که در ارتباط با موضوعات مختلف با آنها مشورت شده در این کتابخانه آمده است.

کد خبر 3051972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha