۲۷ فروردین ۱۳۸۵، ۱۲:۳۴

از سوي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي :

شرايط پذيرش دانشجويان ممتاز كارشناسي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

شرايط پذيرش دانشجويان ممتاز كارشناسي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

دانشجويان ممتاز مقطع كارشناسي دانشگاه آزاد بدون كنكور در مقطع كارشناسي ارشد اين دانشگاه پذيرفته مي شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي مهر، دكتر ناصر اقبالي افزود: بر اساس آيين نامه پذيرش بدون آزمون دانشجويان و فارغ التحصيلان ممتاز مقطع كارشناسي در مقطع كارشناسي ارشد، دانشجوي ممتاز به دانشجويي اطلاق مي شود كه سال چهارم دوره كارشناسي بوده و ميانگين كل نمرات وي با احتساب هفت نيمسال آخر تحصيل حداقل 17 و در عين حال جزء 10 درصد دانشجويان برتر پذيرفته در واحد دانشگاهي يا مركز آموزشي در رشته ذيربط و در سال ورود باشد.

وي اظهار داشت: مركز آزمون دانشگاه پس از بررسي مدارك، واجدين شرايط را در كل كشور بر اساس معدل طبقه بندي كرده و با توجه به ظرفيت 10 درصدي در نظر گرفته شده جهت اين افراد گزينش آن ها را با اولويت واحد تحصيلي، استان محل سكونت، منطقه دانشگاهي و به صورت كشوري انجام خواهد داد.

مشاور عالي رياست دانشگاه آزاد تصريح كرد: ظرفيت مذكور، مازاد بر ظرفيت پذيرش دانشجو در هر يك از رشته هاي ذيربط در مقطع كارشناسي ارشد مندرج در دفترچه است.

دكتر اقبالي، در رابطه با گزينش داوطلبان فارغ التحصيل از واحد هاي مستقر در تهران اظهار داشت: گزينش اين دسته از داوطلبان به صورت شناور در هر يك از واحدهاي شمال، جنوب، مركزي و علوم و تحقيقات انجام خواهد شد.

وي اظهار داشت: عليرغم آن كه شرط تجانس تحصيلي با رشته مورد تقاضا در آزمون كارشناسي ارشد حذف شده اما پذيرش دانشجويان ممتاز مقطع كارشناسي در مقطع كارشناسي ارشد فقط در رشته هم نام امكان پذير است.

رئيس مركز آزمون در خاتمه اعلام كرد: اسامي پذيرفته شدگان در شهريور ماه هر سال با صدور اطلاعيه اي از سوي مركز آزمون دانشگاه اعلام خواهد شد و پذيرفته شدگان تنها مجاز به تحصيل در واحد دانشگاهي تعيين شده توسط مركز آزمون خواهند بود و در صورت عدم ثبت نام پذيرش آن ها كان لم يكن تلقي مي شود.

کد خبر 312525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha