۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۴۸

سردبير روزنامه خراسان در گفتگو با مهر :

پرداخت يارانه هاي نقدي به مطبوعات بايد كارشناسانه انجام شود

پرداخت يارانه هاي نقدي به مطبوعات بايد كارشناسانه انجام شود

محمد سعيد احدي گفت : پرداخت يارانه هاي نقدي به مطبوعات نيازمند مطالعه و كار كارشناسي است تا تصميم ها در اين خصوص با رعايت و سنجيدن همه جوانب گرفته شود.

وي در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر، ضمن بيان اين مطلب افزود : پرداخت يارانه هاي مطبوعات به صورت نقدي حسن بزرگي كه دارد اين است كه شفاف و قابل پيگيري است  و مي توان تشخيص داد كه عدالت در آن رعايت شده است يا نه و همچنين به راحتي مي توان به روابطي كه باعث پرداخت يارانه ها مي شود پي برد.

احدي در ادامه افزود : وقتي كه يارانه ها به صورت كاغذ پرداخت مي شود بخشي از مزاياي يارانه ها از بين مي رود و اگر يارانه به صورت نقدي به مطبوعات تخصيص يابد مطبوعات به اين دليل كه خود وارد كننده كاغذ نيستند براي واردات كاغذ در ابتدا به مشكلاتي برمي خورند اما در آنيده مي توانند با راه اندازي تعاوني هاي واردات كاغذ اين مشكل را هم رفع كنند.

وي تصريح كرد : ايران يكي از معدود كشورهايي است كه به شكل كنوني كاغذ وارد مي كنند در صورتي كه در كشوري مانند مصر با وجود اين كه كشوري جهان سومي محسوب مي شود همه مطبوعات به صورت يكپارچه كاغذ وارد مي كنند و چون خريدهاي آنها به صورت عمده صورت مي گيرد قميت كاغذ براي آنها ارزان تر تمام مي شود.

احدي خاطرنشان كرد : در ايران بخش زيادي از هزينه هاي واردات كاغذ براي مطبوعات قابل تعديل است و علاوه بر آن هزينه هاي واسطه و دلالي زيادي براي واردات كاغذ پرداخت مي شود و اين ضعف بزرگ سيستم مطبوعاتي كشور است.

وي ادامه داد : اگر تمام مطبوعات اختلاف هاي سياسي خود را كنار بگذارند و در حوزه فعاليت هاي صنفي با هم متحد شوند مي توانند كارهاي زيادي براي توسعه مطبوعات انجام دهند كه يكي از آنها بحث كاغذ است.

سردبير روزنامه خراسان در پايان گفت : اگر مطبوعات با يكديگر در زمينه كاغذ كار كنند يارانه هاي نقدي وزارت ارشاد بهترين كمكي است كه مي تواند مطبوعات را از وضعيت كنوني خارج كند.

 

کد خبر 322946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha