۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۲۱:۴۸

ايرانيان بالاترين آمار دانشجويان غيربومي كالج هاي آمريكا را به خود اختصاص داده اند / 46 درصد ايرانيان مقيم آمريكا از حداقل مدرك ليسانس برخوردارند

ايرانيان بالاترين آمار دانشجويان غيربومي كالج هاي آمريكا را به خود اختصاص داده اند / 46 درصد ايرانيان مقيم آمريكا از حداقل مدرك ليسانس برخوردارند

مهاجرت ايرانيان به آمريكا از سال 1980 روند رو به رشدي يافته به طوري كه اين كشور هم اينك بيشترين تعداد ايرانيان مهاجر را در سراسر دنيا به خود اختصاص داده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته ايرانيان بالاترين آمار دانشجويان غير بومي كالج هاي آمريكا را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي مهر، امروزه ايرانيان مقيم آمريكا درصد قابل توجهي از متخصصان در زمينه هاي مختلفي چون پزشكي، مهندسي و تجارت را تشكيل مي دهند. در سال 1996 جمعيت آمريكايي هاي ايراني تبار يك ميليون و 560 هزار نفر برآورد شد.

بيشتر مهاجران ايراني در ايالت كاليفرنيا و به ويژه در لوس آنجلس، سن خوزه، Orange County و La Jolla به سر مي برند. همچنين درصد بالايي از اين مهاجران واشنگتن دي سي و حومه دالاس، هوستون و تگزاس را براي زندگي انتخاب كرده اند.

بسياري از ايرانيان مهاجر به آمريكا از پشتوانه مالي خوبي برخوردارند و اغلب در زمينه هاي عالي تحصيلي و رشته زبان انگليسي از دانش بالايي بهره برده اند.

برخلاف ديگر گروه هاي مهاجر، ايرانيان مهاجر تمايل اندكي به جداسازي خود از فرهنگ كشور بيگانه دارند، با اين حال ايراني بودن خود را نيز فراموش نمي كنند.

شمار دانشجويان ايراني كه در خارج تحصيل مي كردنددر سال 1977 برابر 227 هزار و 497 نفر برآورد شد كه اين ميزان در مقايسه با آمار ديگر كشورها، بالاترين رقم به شمار مي آيد. همچنين تا سال 1979 تنها در ايالات متحده 51 هزار و 310 دانشجو در كالج هاي مختلف اين كشور تحصيل مي كردند و دانشجويان ايراني بالاترين آمار دانشجويان غير بومي را در اين كشور به خود اختصاص داده بودند.

84 درصد از آمريكايي هاي ايراني تبار اگرچه ازيك كشور غير انگليسي زبان به آمريكا سفر كرده اند، اما انگليسي را به خوبي صحبت مي كنند.

46 درصد از اين افراد از مدرك ليسانس يا بالاتر برخوردارند. اين آمار بالا تنها به دانشجويان خلاصه نمي شود و در نهايت زمينه مالي و شغلي را نيز در بر مي گيرد به طوري كه 43 درصد از ايرانيان در موقعيت هاي حرفه اي و مديريتي خوبي فعال هستند. 35 درصد از اين افراد در زمينه هاي فني و اجرايي شهرت دارند و 10 درصد نيز در زمينه هاي مختلف ديگري چون كشاورزي، كارگري و صنعت مشغول هستند.

22 درصد از آمريكايي هاي ايراني تبار به طور شخصي تجارت مي كنند. درآمد متوسط خانواده هاي ايراني در آمريكا 55 هزار و 501 دلار است.
کد خبر 323387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha