۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۲۵

چين درصدد ساخت شش راكتور جديد است

روزنامه چاينا ديلي يك رسانه دولتي چين امروز اعلام كرد پكن براي رفع نيازهايش به انرژي در صدد ساخت يك نيروگاه هسته اي با 6 راكتور براي توليد نيرو است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، شركت هاي ملي هسته اي چين و گروه چيني هواديان كه يكي از 5 گروه توليد كننده برق در آن كشور به شمار مي رود؛ توافقنامه اي را براي ساخت شش راكتور برق هسته اي با ظرفيت يك هزارمگاوات موسوم به فوچينك را به طور مشترك بسازند.

اين نيروگاه كه قراراست درشهر فوجو مركز استان فوجيان درجنوب شرق چين ساخته شود،اما مشخص نشده است كه اين پروژه چه زماني آغاز و يا چه زماني به اتمام خواهد رسيد و همچنين ميزان سرمايه گذاري در اين پروژه نيز هنوز اعلام نشده است.

شركت ملي هسته اي چين 51 درصد از سهام و شركت هواديان 49 درصد ديگرسهام اين نيروگاه را در اختيار خواهند داشت.

اين نيروگاه هسته اي مجهزبه شش واحد توليد برق مي باشد كه هر يك از آنها ظرفيت توليد يك گيگاوات برق را دارد.

چين در حال حاضر تنها 8700  مگاوات از برق مورد نياز خود را از طريق انرژي هسته اي تامين مي كند كه اين رقم تنها دو درصد از مصرف كل را شامل مي شود و نياز روز افزون اقتصاد رو به رشد چين به انرژي و برق اين كشور را برآن داشته است تا براي تامين مايحتاج انرژي در آينده به سمت استفاده از انرژي هسته اي و ساخت نيروگاههاي جديد روي بياورد.

دولت چين اعلام كرده است كه درصدد است تا سال 2020 براي مبارزه با كمبود انرژي در اين كشور رو به رشد 30 نيروگاه هسته اي بسازد كه در اين راستا مذاكراتي را با استراليا براي خريد اورانيوم از آن كشور انجام داده است.

در همين رابطه در اوايل دي سال جاري، منابع چيني از آغاز ساخت دو نيروگاه هسته اي در سال آينده خبر دادند كه هر كدام داراي دو راكتور هستند.

نيروگاه ليائونينگ شامل دو راكتور 1080 مگاواتي  به ارزش دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار است و اولين مركز هسته اي در شمال شرقي چين است كه در شهر ساحلي داليان واقع شده است .

کد خبر 328002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha