۲۶ خرداد ۱۳۸۵، ۱۰:۰۴

شمايل ديني "نزول به جهنم" به روسيه بازگردانده شد

شمايل ديني متعلق به قرن شانزدهم كه در سال 1990 به صورت غير قانوني از روسيه خارج شده بود، از آلمان به روسيه بازگردانده شد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري اينترفكس، آناتولي ويلكوف نايب رئيس كميته حمايت فرهنگي روسيه كه اين شمايلها را از برلين به روسيه بازگرداننده، گفت: شمايل "نزول به جهنم" كه متعلق به قرن شانزدهم است از لحاظ هنري داراي ارزش بسياري است، اين شمايل بيش از  250 هزار دلار ارزش دارد.

پس از اينكه اين شمايل در سال 1991 به سرقت رفت به سه بخش تقسيم و به يك كلكسيونر در آلمان فروخته شد.

ويليكوف گفت: تاريخ ثبت اين شمايل پاك شده بود، اما تصوير آسيبي نديده بود و نيازي به بازسازي آن وجود ندارد.

شمايل "نزول به جهنم" به اين سنت مسيحيت اشاره مي كند كه چگونه مسيح (ع) پس از تصليب، تدفين و رستاخيز از جهنم ديدار مي كند تا بر پيروزي خود عليه مرگ و نيروهاي شر تأكيد كند.

ژوئيه سال 1991 اين شمايل از يك موزه منطقه اي نزديكي ولگا به همراه شمايل سنت بوريس قرن شانزدهم به سرقت رفت، اما در سال 2000 شمايل سنت بوريس به روسيه بازگردانده شد.

شمايل بانوي كازان نيز در سال 1994 از كليساي تولد در دهكده اي نزديكي كاستروما به سرقت رفت. در سال 1996 اين شمايل توسط اداره گمرك يكي از شهرهاي آلمان ضبط  و به روسيه برگشت داده شد.

بر اساس اظهارات كميته حفاظت فرهنگي روسيه بيش از 200 شي ارزشمند فرهنگي كه به سرقت رفته بود يا به طور غيرقانوني از كشور خارج شده بود سال گذشته به روسيه بازگردانده شد.

کد خبر 339894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha