۱ تیر ۱۳۸۵، ۱۲:۵۴

/تكرار/مشاور وزير دادگستري در گفت و گو با "مهر" خبر داد:

تاسيس دانشگاه علوم قضايي/ جذب دانشجو در رشته حقوق بشر

تاسيس دانشگاه علوم قضايي/ جذب دانشجو در رشته حقوق بشر

مشاور اجرايي وزير دادگستري در امور مجلس، از تاسيس دانشگاه علوم قضايي توسط قوه قضاييه در آينده نزديك خبر داد و خواستار ايجاد كرسي حقوق بشر و جذب دانشجو در اين رشته شد

حجت الاسلام جعفر فتحعلي زاده كه درنخستين روز هفته قوه قضاييه با خبرنگار پارلماني "مهر" گفت و گو مي كرد، اظهار داشت: آيت الله هاشمي شاهرودي نظرات مترقي  و جديدي در زمينه مسائل اجتماعي و حقوقي مطرح كرد كه تبديل آنها به فرهنگ، و اجرايي شدن اين موضوعات در سطح جامعه ، نيازمند پشتوانه علمي كلاسيك است.

وي از موردي چون كرامت انساني، حقوق شهروندي ، صلح و سازش ، تقويت نهادهاي شبه قضايي ، حبس زدايي ، استحكام آرا ، كاهش روند دادرسي و خدمت رساني به مردم  جهت جلب رضايت عمومي را از جمله ديدگاههاي رئيس قوه قضاييه عنوان كرد و گفت: با توجه به توسعه قضاييه صورت گرفته در سالهاي اخير دانشكده علوم قضايي و خدمات اداري پاسخگوي نيازهاي جامعه نيست و به همين منظور اين دانشكده به دانشگاه علوم قضايي تبديل مي شود.

مشاور اجرايي  وزير دادگستري در امور مجلس، تاكيد كرد: مجوز راه اندازي دانشگاه مذكور از مراجع ذيربط اخذ شده و مسئولان امر پيگير كارهاي اجرايي آن هستند.

فتحعلي زاده در بخش ديگري از گفت گو با مهر اظهار داشت: اكنون كه پيشنهاد بررسي متقابل وضعيت حقوق بشر در ايران و كشورهاي غربي  از سوي رئيس جمهور كشورمان مطرح شده است، نگاه علمي به اين مسئله، مهم و ضروري است.

وي اضافه كرد: با پذيرش دانشجو از سراسر دنيا در رشته هاي مرتبط با حقوق بشر ، نظارت عمومي و موثر درجهان به اين مسئله شكل مي گيرد و در صورت تحقق اين مطلب، ايده دكتر احمدي نژاد به صورت علمي و عملي نهادينه مي شود.

مشاور اجرايي وزيردادگستري در امور مجلس در پايان گفت: با ارائه طرح جامع به رئيس قوه قضاييه  ايجاد رشته حقوق بشر  دردانشگاه علوم قضايي و اختصاص بورسيه لازم  براي جذب دانشجو در اين رشته با همكاري دولت ، در دستور كار قرار گرفته و پيگيري مي شود.
 

کد خبر 343177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha