پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۱۹ تیر ۱۳۸۵، ۱۵:۴۱

اساسنامه جشنواره فيلم كوتاه تهران نيازمند بازنگري است

بيست و سومين جشنواره فيلم كوتاه تهران پائيز امسال برگزار مي‌شود و به نظر تعدادي از سينماگران عرصه فيلم كوتاه نقاط ضعف و ابهامات موجود در آئين‌نامه اين جشنواره هر سال باعث اعتراض فيلمسازان مي‌شود و نياز به بازنگري دارد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، اميرشهاب رضويان رئيس سابق انجمن فيلم كوتاه ايران كه سال هاست در زمينه فيلم كوتاه ايران فعال است، در مورد اين ابهامات گفت: "جشنواره فيلم كوتاه تهران قديمي ترين جشنواره فيلم كوتاه كشور است و برگزاري بيست و دو دوره اين جشنواره اتفاقي مهم در سينماي ايران بوده و هست. با توجه به تغييراتي كه در طي زمان در سينماي كوتاه ايران افتاده، انجمن سينماي جوانان ايران نيازمند بازنگري در سياست ها و قوانين جشنواره است."

او درباره مشكلات آئين نامه فعلي گفت: "صراحت نداشتن آئين نامه در مورد تفاوت برنامه هاي مستند و داستاني تلويزيوني با فيلم هاي مستند و كوتاه مستقل از مواردي است كه در سال هاي گذشته مشكلاتي را به وجود آورد. در جشنواره بيست و دوم، اعطاء جايزه اصلي به مستندي كه بخشي از مجموعه تلويزيوني بود، اعتراض مستندسازان مستقل حاضر در جشنواره را برانگيخت. آئين نامه جشنواره متأسفانه در مورد شركت سريال هاي مستند يا بخش هايي از يك مجموعه داستاني يا تلويزيوني صراحت ندارد و بازنگري در اين بخش آئين نامه ضروري به نظر مي رسد."

رضويان بي توجهي به فيلمنامه هاي اقتباسي را از ديگر كاستي هاي آئين نامه عنوان كرد و افزود: "از ديگر موارد ضعف آئين نامه بي توجهي به فيلمنامه اقتباسي است و اضافه شدن جايزه اي براي بهترين اقتباس از يك متن ادبي مي تواند باعث ايجاد انگيزه در جوانان فيلمساز براي استفاده از آثار ادبي ايراني و خارجي باشد."

او سينماي كوتاه اين روزها را بيگانه از ادبيات دانست و گفت: "سينماي كوتاه امروز ما به شدت با ادبيات بيگانه است و گونه اي سهل انگاري در موضوع يابي و پرداخت داستان در سينماي كوتاه داستاني ديده مي شود كه يكي از راههاي تصحيح آن، استفاده از منابع ادبي است. داستان هاي مرحوم بيژن نجدي از نمونه هاي درخشان داستان كوتاه است كه به شدت قابليت تطبيق با فيلم كوتاه را دارد."
کد خبر 351043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha