۲۷ تیر ۱۳۸۵، ۱۵:۰۰

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام :

پيشرفت كشور نيازمند توجه به علم و دانش در تصميم گيري ها است / حراست و مراقبت از نخبگان به عنوان سرمايه حياتي كشور ضروري است

پيشرفت كشور نيازمند توجه به علم و دانش در تصميم گيري ها است / حراست و مراقبت از نخبگان به عنوان سرمايه حياتي كشور ضروري است

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از نخبگان، محققان ، مخترعان و مبتكران كشور ، خواستار حمايت مادي و معنوي از اين قشر با ارزش جامعه شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيشرفت كشور را نيازمند توجه به دانش و علم درتصميم گيريها دانست و افزود: سند چشم انداز بيست ساله اهميت خاصي براي حركت در مسير دانايي محوري قائل شده است و دستگاههاي اجرايي با اصل قرارداد آن مي توانند آينده درخشاني را براي كشور رقم بزنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني پيشرفت امروز دنيا را مرهون و مديون توجه به نخبگان علمي و جايگاه تحقيقات عنوان كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران نيز با توجه به خيل عظيم جوانان با استعداد و ظرفيت بالاي نيروي انساني مبتكر و خلاق خود مي تواند جايگاه علمي ايران را در دنياي كنوني تثبيت نمايد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نخبگان، مجموعه افتخار آميزي براي ايران هستند و اميد آينده كشور به همين استعدادها و مغزهاست و بعنوان يك سرمايه حياتي براي كشور بايد از آنها حراست و مراقبت كرد. درخشش مخترعان ايران درنمايشگاه اختراعات سوئيس و كسب نايب قهرماني و جوايز ارزنده از نمونه هاي ارزشمند سطح علمي بالاي كشور است.

وي خواستار اقدامات حمايتي بيشتر براي نخبگان، مبتكران و محققان شد و افزود: پيوستن ايران به سازمانهاي جهاني ثبت اختراعات و اكتشافات با توجه به رشد روز افزون اختراع و ابتكار دركشور مي تواند تضمين كننده حقوق معنوي اين قشر باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، آشنايي آحادملت ايران را با فعاليت ها و ارزش نخبگان ملي كشور، امري مهم در رشد تحقيقات و ابتكارات در كشور عنوان كرد و گفت: حضور سازمان هاي غير دولتي و اشخاصي كه حاضر به كمك به رشد علمي كشور هستند، در كنار سازمان هاي دولتي مي تواند دراعتلاي اين بخش موثر باشد.

در اين ديدار كه چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و همچنين سفراي كشورهاي خارجي حضور داشتند . اميري معاون رئيس قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به بيان گزارشي از روند فعاليت هاي اين سازمان بعنوان مسئول ثبت اختراعات و اكتشافات كشور پرداخت.

همچنين چند تن از مخترعان دارنده مدال هاي جشنواره هاي مختلف در ابتداي اين ديدار به بيان خواسته ها و ديدگاه هاي خود در مورد توجه و حمايت از نخبگان پرداختند.

مهندس حسابي فرزند مرحوم دكتر حسابي و خانم بيات نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز از ديگر سخنرانان اين ديدار بودند كه خواستار توجه بيشتر مسوولان به اهميت، منزلت اجتماعي نخبگان و حمايتهاي مالي و سياستگذاري از آنان شدند.

کد خبر 354944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha