۲۷ تیر ۱۳۸۵، ۱۹:۱۶

نياز دانشگاه خواجه نصير به 20 هكتار زمين در شهر تهران / احتمال اجراي طرح تجميع دانشگاه خواجه نصير در حومه شهر

نياز دانشگاه خواجه نصير به 20 هكتار زمين در شهر تهران / احتمال اجراي طرح تجميع دانشگاه خواجه نصير در حومه شهر

رئيس دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي گفت: دانشگاه خواجه نصير جهت طرح تجميع به 20 هكتار زمين در داخل شهر تهران نياز دارد اما در صورت عدم موفقيت در اجراي طرح در شهر، گزينه هاي انتقال به حومه شهر و تجميع در نقاط يك منطقه خاص مورد بررسي قرار مي گيرد.

دكتر "علي خاكي صديق" در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دانشگاهي مهر افزود: طرح تمجيع دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي از چندين سال پيش مطرح بوده اما در هر دوره با مشكلات خاصي مواجه بوده است. اما در دوره جديد وزير علوم توجه ويژه اي به طرح تجمع داشته است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر طرح تجميع دانشگاه خواجه نصير طي مذاكرات با سازمان مديريت و برنامه ريزي در دستور كار جدي قرار گرفته و سازمان مديريت 4 ميليارد تومان اعتبار را جهت پيش پرداخت خريد زمين به دانشگاه متقبل شده است كه در صورت اعلام زمين به سازمان بقيه اعتبار نيز ظرف سال آينده توسط اين سازمان در اختيار دانشگاه قرار مي گيرد.

دلايل عدم اجراي طرح توسعه دانشگاه خواجه نصير

رئيس دانشگاه خواجه نصير طوسي گفت: طرح تجميع دانشگاه به دليل اصرار بر ماندن در داخل شهر تهران، تا كنون اجرا نشده است. در حال حاضر نيز چندين گزينه زمين در داخل شهر در دست بررسي است و تا دو ماه آينده بايد زمين انتخاب شده را به سازمان مديريت اعلام كنيم.

وي وسعت زمين هاي فعلي دانشكده ها و خوابگاه هاي دانشگاه خواجه نصير را 10 هكتار ذكر كرد و ادامه داد: طبق برآوردهاي صورت گرفته دانشگاه به 20 هكتار زمين نياز دارد و ترجيح مي دهد اين زمين در نيمه شمالي شهر تهران از شرق به غرب باشد.

نياز به 70 تا 80 ميليارد تومان اعتبار براي اجراي طرح توسعه

خاكي صديق اضافه كرد: دانشگاه خواجه نصير پيش بيني مي كند براي ساخت يك دانشگاه به 70 تا 80 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

وي در خصوص تأمين اعتبار ساخت و ساز در زمين جديد دانشگاه گفت: دانشگاه پيش بيني مي كند بتواند با فروش 7 دانشكده موجود، هزينه ساخت و ساز را در زمين جديد تأمين كند.

رئيس دانشگاه خواجه نصير با اشاره به تجميع خوابگاه هاي دانشگاه افزود: تجميع خوابگاه ها با توجه به زمين خريداري شده مورد بررسي قرار مي گيرد و در مرحله بعد قرار دارد. ممكن است بتوان خوابگاه ها را نيز در محل دانشگاه يا در منطقه اي نزديك محل دانشگاه تجمع كرد.

وي گفت: در صورتي كه دانشگاه نتواند تا چند ماه آينده زميني را در تهران انتخاب و اعلام كند، بايد به گزينه هاي ديگري مثل تجمع در نقاط يك منطقه در شهر تهران، ماندن در وضعيت فعلي و تجميع در حومه يا خارج از شهر تهران پرداخت. اين موارد در هيات امنا و شوراي دانشگاه مورد بررسي قرار مي گيرد. 

کد خبر 355099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha