۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹

نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق مطرح کرد:

لزوم افزایش تعاملات تجاری و همکاری های اقتصادی بین ایران و عراق

لزوم افزایش تعاملات تجاری و همکاری های اقتصادی بین ایران و عراق

کرمانشاه- نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق گفت: میزان مبادلات تجاری بین کشورهای ایران و عراق باید افزایش پیدا کند و انتظار داریم سایر کشورهای همسایه نیز در این زمینه پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرزاق ظهیری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی استان کرمانشاه و ناصریه عراق که بعد از ظهر امروز پنجشنبه برگزار شد، امضای این تفاهم نامه را موفقیت آمیز و اثر بخش دانست و افزود: استان کرمانشاه دارای پتانسیل بالای کشاورزی است و تلاش داریم با دعوت فعالان اقتصادی ناصریه در بازدیدهای بعدی گام های مثبتی در راستای توسعه همکاری های اقتصادی برداریم.

وی گفت: طی دیدارهای روز گذشته با مسئولان کرمانشاهی مقرر شد برگزاری نمایشگاه گل و گیاه بهاری سال آینده در دستور کار دو کشور قرار بگیرد.

ظهیری تاکید کرد: میزان مبادلات تجاری بین کشورهای ایران و عراق باید افزایش پیدا کند و انتظار داریم سایر کشورهای همسایه نیز پای کار بیایند.

وی افزود: در بازدید از واحدهای تجاری کرمانشاه طی روز گذشته به این موضوع پی بردیم که کرمانشاه توانمندی بالایی در تولید محصولات تجاری متناسب با ذائقه مردم عراق برخوردار است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق گفت: کارخانه سیمان غرب کرمانشاه صادرات خوبی به عراق دارد و این نشان از خودکفایی کشور ایران در اقتصاد و صادرات است.

ظهیری خاطر نشان کرد: به دلیل اوضاع کنونی عراق باید گفت این کشور با مشکلات بهداشتی بسیاری مواجه است و ایران با توسعه توریست درمانی می تواند خدمات ارزنده ای در بخش های جراحی داخلی و چشم پزشکی به مردم عراق ارائه کند.

تاکید بر استمرار ارتباطات و تعاملات تجاری با کشورهای همسایه

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در ادامه اظهار داشت: در طول ۲ روزی که میزبانی هیئت تجاری از استان ناصریه عراق بودیم توانستیم توانمندی های استان کرمانشاه را در راستای تعاملات بیشتر اقتصادی و تجاری به آنان معرفی کنیم.

وی افزود: با شناختی که از قابلیت های استان به دست آمده است مطمئن هستیم در آینده شاهد افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی میان طرفین خواهیم بود.

کاشفی با تاکید بر استمرار ارتباطات و تعاملات تجاری با کشورهای همسایه ابراز داشت: در آینده تلاش خواهیم کرد میزبان تعداد دیگری از هیئت های تجاری کشورهای همسایه باشیم تا در رونق استان اتفاقات خوش آیندی رخ دهد.

کد خبر 3560287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha