۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷

وزارت انرژی روسیه:

موضع تهران درباره تثبیت تولید نفت ربطی به وام اعطایی روسیه ندارد

موضع تهران درباره تثبیت تولید نفت ربطی به وام اعطایی روسیه ندارد

روسیه می گوید که تصمیم تهران درباره تثبیت یا عدم تثبیت سقف تولید نفت خللی در مذاکرات جاری پیرامون اعطای اعتبار مالی به ایران وارد نمی آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی یانوفسکی» معاون وزارت انرژی روسیه امروز شنبه اعلام کرد که تصمیم برای اعطای وام بانکی به ایران ارتباطی با موضع گیری این کشور درباره امکان تثبیت سقف تولید نفت ندارد.

ماه گذشته میلادی (ژانویه)، «سرگئی استورچاک» معاون وزارت دارایی روسیه از رایزنی مسکو و تهران برای اعطای اعتبار مالی به ارزش پنج میلیون دلار به ایران خبر داد.

در همین حال، یانوفسکی تاکید کرد که اینها دو مقوله جدا ومتفاوت هستند.

وی افزود: وام مورد نظر برای پیشبرد پروژه های سرمایه گذاری خاص و در جهت تامین منافع دو جانبه در نظر گرفته شده است.

در روز سه شنبه هفته گذشته، وزاری انرژی قطر، عربستان سعودی، ونزوئلا و روسیه در «دوحه» قطر با یکدیگر  دیدار کرده و برای ثابت نگه داشتن متوسط تولید ماهانه نفت در سطحی که در ژانویه ۲۰۱۶ تعیین شده بود، به توافق رسیدند. به گفته وزارت انرژی ونزوئلا، این توافق بعدا از سوی کشورهای اکوادور، الجزایر، نیجریه، عمان و کویت نیز پذیرفته شد.

این در حالیست که به گفته «مهدی عسلی» نماینده ایران در «اوپک» احتمال اینکه ایران سقف تولید نفت خود را ثابت نگه دارد بعید به نظر می رسد به ویژه آنکه اتخاذ چنین تصمیمی با توجه به رفع تحریم های ایران امری غیر منطقی است.

کد خبر 3561300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha