۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵

ابرقهرمانی که قهرمان فوریه شد

ابرقهرمانی که قهرمان فوریه شد

در حالی که ۳ فیلم جدید «مسابقه»، «برخاسته» و «افسونگر» همزمان برای نخستین بار راهی سینماها شدند، «ددپول» فروش خودش را در ۲ هفته به مرز نیم میلیارد دلار رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موجو، «ددپول» توانست برای دومین هفته عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکای شمالی را در اختیار خود داشته باشد. این فیلم که در ۳ هزار و ۲۷۷ سالن نمایش فروشی ۵۵ میلیون دلاری را ثبت کرده، در مدت زمان ۹ روز در آمریکای شمالی بیش از ۲۳۵ میلیون دلار کسب کرده است.

با محاسبه فروش این فیلم در بازارهای بین‌المللی باید گفت این فیلم به مرز نیم میلیاردی شدن رسیده و پرفروش‌ترین فیلم درجه R تاریخ سینما نیز لقب گرفته است. در این فیلم ریان رینولدز در نقش یک ابرقهرمان نقش‌آفرینی می‌کند و اقبال منتقدان را برانگیخته است. منتقد «کام اسکور» درباره این فیلم گفته است: این فیلمی است که هر کسی در ذهنش به آن فکر کرده است. این فیلم برنده بازار فوریه خوانده شده است.

«کونگ فو پاندا ۳» با بازی جک بلک که سومین قسمت از این انیمیشن پرطرفدار است با فروش ۱۲.۵ میلیون دلار دومین فیلم پرفروش بود و توانست مجموع فروشش را به بیش از ۱۱۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی برساند.

«برخاسته» با موضوعی مذهبی و با بازی جوزف فاینس در نقش یک افسر نظامی رومی که درباره مرگ مسیح تحقیق می‌کند، نیز با اکران در ۲ هزار و ۹۱۵ سالن سینما ۱۱.۸ میلیون دلار فروخت و در مکان سوم پرفروش‌ها قرار گرفت.

«افسونگر» در ژانر وحشت، دیگر فیلم تازه‌وارد اکران با فروش ۸.۷ میلیون دلار در ۲ هزار و ۴۶ سالن سینما در رتبه چهارم قرار گرفت. این فیلم در مقایسه با فیلم «برخاسته» توجه بیشتر منتقدان را به خود جلب کرده و در حالی که «برخاسته» ۵۹ درصد نقد مثبت گرفته، «افسونگر» ۸۸ درصد نقد مثبت را به خود جذب کرده است.

«مسابقه» فیلم زندگینامه‌ای ساخته استیون هاپکینز که بر زندگی جسی اونز دونده سیاه‌پوست آمریکایی در بازی‌های المپیک ۱۹۳۶ برلین تمرکز دارد نیز سومین فیلم جدید هفته بود که در ۲ هزار و ۳۶۹ سالن سینما به نمایش درآمد و ۷.۳ میلیون دلار فروش کرد. در این فیلم درام تاریخی که در مکان ششم ایستاده جرمی آیرونز و ویلیام هارت بازیگران این فیلم هستند.

«چگونه مجرد باشیم» فیلم درجه R با فروش ۸.۲ میلیون دلار و فروش کلی ۳۱.۷ میلیون دلار فیلم پنجم و «زولندر ۲» با ۵.۵ میلیون فروش و فروش کلی ۲۳.۷ میلیون دلار، فیلم هفتم جدول هستند.   

«جنگ ستارگان» با فروش کلی ۹۲۱.۶ میلیون دلار در مکان هشتم و «بازگشته» با فروش کلی ۱۶۵.۱ میلیون دلار در مکان نهم جای دارد. در جایگاه دهم جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا «درود بر سزار» ساخته برادران کوئن قرار گرفته است که در مجموع فقط ۲۶.۱ میلیون دلار فروش کرده است.

کد خبر 3563083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha