۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰

مهر از شکوه حضور می‌گوید؛

شکوه حضور مردم همدان در انتخابات/ ناامیدی دشمن صدچندان شد

شکوه حضور مردم همدان در انتخابات/ ناامیدی دشمن صدچندان شد

همدان- مردم استان همدان امروز و از دقایق ابتدایی صبح بار دیگر با حضور پرشور خود پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات حماسه آفریدند.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: انتظار به پایان رسیده است و لحظه موعود فرا رسیده، شور و هیجان عجیبی بین زن و مرد و پیرو جوان موج می زند، امروز هفت اسفند ماه ۱۳۹۴ بازهم در تاریخ این مرزو بوم ماندنی خواهد شد.

امروز هفتم اسفند ماه روز برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و برنامه ریزی ها و هماهنگی ها برای برپایی انتخابات از مدت ها قبل توسط ستاد انتخابات در کشور و از جمله استان همدان انجام شده است.

کاندیداهای انتخابات در یک رقابت نفس گیر تمام سعی خود را برای معرفی انجام دادند و حال امروز نوبت مردم همیشه در صحنه ایران و از جمله مردم استان همدان است که نتیجه این همه تلاش را به منصه ظهور درآورند چراکه این مردم بارها و بارها نشان داده اند که تا جان در بدن دارند از نظام و مملکت خود دفاع خواهند کرد.

برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان همدان یک هزار و ۲۶۱ شعبه اخذ رأی در استان همدان پیش بینی شده که از این بین بیشترین شعبه اخذ رأی در همدان با ۲۸۸ شعبه در همدان و کمترین شعبه اخذ رأی در فامنین با ۵۳ شعبه است و ۵۰۴ صندوق شهری و ۷۵۷ صندوق روستایی در استان همدان برای انداختن رأی مردم در آن درنظر گرفته شده است.

مردم همدان نیز همانند سایر نقاط کشور از روزهای قبل برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود لحظه شماری می کردند بطوری که صبح امروز و از ساعات اولیه رای گیری مردم در شعب اخذ رأی برای انداختن برگه های رأی در صندوق ها جمع شده بودند و در بین جمعیت حتی می شد افراد سالخورده ای را دید که با اشتیاق فراوان برای شرکت در انتخابات شناسنامه به دست در صف منتظر هستند که رأی خود را داخل صندوق بیاندازد.

رای اولی ها اشتیاقی دوچندان دارند

در بین شرکت کنندگان انتخابات اما چهره دختران و پسران نوجوانی دیده می شد که برای بار اول رأی می داند و از همین روی برای شرکت در انتخابات شور و هیجان خاصی داشتند، زنانی که کودکان خردسال خود را در آغوش کشیده بودند و برای انداختن رأی خود در صندوق در صف ایستاده بودند.

آری! همه با یک نام و نشان و با تفاوت رنگ و زبان از فارس و ترک، لر و یا کرد گرفته تا پیرو جوان و زن و مرد، برای سربلندی سرزمینشان انگشت های وحدت را بر پای برگه های رأی می زنند تا بار دیگر به تمام جهانیان ثابت کنند ایران و ایرانی تا جان در بدن دارد از کشورش دفاع خواهد کرد، هر انگشت که به پای برگه های رأی زده می شود در کنار هم مشت محکمی می شود بر دهان دشمنان این مرزو بوم.

 وطن ای پاره تن، بر خاک تو بوسه می زنیم و بار دیگر آمدیم تا بگوئیم زن و مرد ایرانی همواره و تا بلندای تاریخ از عزت و شرف این مرزو بوم دفاع خواهیم کرد.

آمدم تا وظیفه ام را در قبال شهدا و وطنم انجام داده باشم

نزدیک پیرمردی می شوم که عصا به دست در صف رأی ایستاده است و کهولت سن او را از شرکت در انتخابات منع نساخته است.

از او در مورد دلیل شرکت در انتخابات می پرسم و پیرمرد با لبخندی که بر لب دارد به تصویری از شهدا که در سالن نصب شده اشاره کرد و گفت: شهدا رفتند تا ما بتوانیم با آسودگی و در امنیت زندگی کنیم، آن ها جانشان را در راه این مرزو بوم گذاشتند و کمترین کاری که ما می توانیم در قبال این همه رشادت و از خود گذشتگی داشته باشیم این است که به آن ها ثابت کنیم پاسدار خونشان هستیم و برای مملکت خود هر کاری انجام خواهیم داد و من آمدم تا وظیفه ام را در قبال شهدا و وطنم انجام داده باشم.

شهروند همدانی خطاب به کاندیداهای انتخابات مجلس ادامه داد: امیدوارم کسانی که در انتخابات رأی می آورند برای جوانان این مرز و بوم و آینده شان تلاش کنند.

رفته رفته بر تعداد شرکت کنندگان اضافه می شود و صف های رأی گیری طولانی تر می شود، حالا دیگر به خوبی می توان حماسه حضور مردم همدان را مشاهده کرد، مردم همدان از همان ساعات آغازین انتخابات آنچنان پر شور و با شوق در صف ها ایستاده بودند که دشمن با دیدن این صحنه از همان ابتدا ناامید شد.

مردم همیشه در صحنه استان همدان همواره با حضور خود در صحنه های مختلف نشان دادند که وفادار به سرزمینشان و انقلابشان هستند و امروز نیز با شرکت در انتخابات بار دیگر حماسه خلق می کنند و با رهبر خود و آرمان های انقلاب و شهدا تجدید میثاق می کنند و به فرمان مقام معظم رهبری لبیک می گویند.

حالا دیگر تنور شرکت در انتخابات داغ داغ شده است و به هریک از شعب اخذ رأی که در سطح شهر که سر میزنی جمعیتی را در صف مشاهده می کنی! چند دختر نوجوان در بین شرکت کنندگان توجه ام را به خود جلب کرده است، آن ها با شور و هیجان خاصی از کاندیداهای مورد نظر خود صحبت می کنند و نظر یکدیگر را در مورد هر یک بیان می کنند، کنار آن ها ایستادم و از آن ها پرسیدم برای چندمین بار است که در انتخابات شرکت می کنید؟

دختر نوجوان با شوق فراوان گفت: برای بار اول است که در انتخابات شرکت می کنم، از او پرسیدم از اینکه در انتخابات شرکت می کنید چه حسی دارید؟

از اینکه در تعیین سرنوشت خودم و کشورم دخیلم خوشحالم

نوجوان همدانی اضافه کرد: از اینکه می توانم در تعیین سرنوشت خودم و کشورم دخیل باشم خوشحالم و امیدوارم نمایندگانی که به عنوان نماینده مردم همدان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند به مشکلات نوجوانان و جوانان رسیدگی کنند و به فکر حل مشکلات مردم همدان باشند.

نوجوان رأی اولی گفت: برای انتخاب نماینده مورد نظرم در انتخابات در جلسات سخنرانی آنها شرکت کردم و در موردشان تحقیق کردم تا بتوانم بهترین فرد را انتخاب کنم.

بیش از ۷۰ هزار نوجوان رأی اولی در استان همدان امسال برای نخستین بار برای انتخاب نماینده خود در پای صندوق های رأی می آیند تا بتوانند در تعیین سرنوشت خودشان سهیم باشند و دشمنان بدانند که نسل نوجوان ایرانی نیز در کنار نسل های قبل برای آرمانهایش و وطنش چیزی کم نخواهد گذاشت.

بین صف طولانی شرکت کنندگان در انتخابات خانمی را می بینم در حالیکه نوزادش را در آغوش گرفته و شناسنامه بدست منتظر رسیدن نوبت رأی گیری است، از او سوال کردم که چرا با وجود اینکه فرزند شیر خوار دارید ساعت ها برای شرکت در انتخابات در صف ایستاده اید؟

آمده ام که از حق خودم که رأی دادن است استفاده کنم

خانم خانه دار همدانی گفت: من آمده ام که از حق خودم که رأی دادن است استفاده کنم و هر کسی با شرکت در انتخابات در واقع از حق خود در انتخاب نماینده و تعیین سرنوشت خود و فرزندانش استفاده کرده است.

شهروند دیگری که با فرزندش در انتخابات شرکت کرده بود، گفت: والدین باید از همان کودکی کودکان خود را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و به آن ها نشان دهند که شرکت در انتخابات حق آنهابوده و باید برای آینده خود و سرزمینشان تلاش کنند و هر نماینده ای که از طرف مردم همدان به مجلس راه پیدا می کند باید برای آبادانی ایران و سربلندی ایرانی تلاش کند.

مردم همدان این بار نیز با حضور گسترده و باشکوه خود در انتخابات حماسه ای دیگر را رقم می زنند که در بلندای تاریخ این سرزمین حک خواهد شد و تاریخ همواره از حماسه آفرینی های مردم دیار هگمتانه به بلندی یاد خواهد کرد.

خبرنگار: زهرا ذوالفقاری

کد خبر 3564084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha