۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گلستان:

۸۴۶۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم گلستان شرکت کردند

۸۴۶۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم گلستان شرکت کردند

گرگان – معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گلستان از شرکت هشت هزارو و ۴۶۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دارابی در نشست خبری پیش از ظهر شنبه در توضیح برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت: تردیدی نیست که حفظ قرآن کریم در نگاه اولیای دین و امامان معصوم (ع) از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار است، از این رو رهبر معظم انقلاب با درک صحیح و واقع بینانه از نقش موثر حافظان قرآن کریم در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه سخن از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم به میان آورده اند.

دارابی افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان یکی از مهمترین سازمان های فعال قرآنی و تاثیر گذار در جامعه، فرهنگ سازی و با بهر گیری از ظرفیت عظیم امازادگان و بقاع متبرکه در کشور اقدام به تدوین و ارائه دستور العمل برگزاری دوره های آموزشی حفظ قرآن کریم در بقاع متبرک کشور کرد.

وی در رابطه با اهداف برگزاری این طرح اظهار کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آن ها به قطب فرهنگی از جمله اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گلستان در رابطه با رشته های مرحله چهارم آزمون قرآنی گفت: این آزمون در رشته های حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء یک و ۳۰، حفظ جزء یک و دو و ۳۰، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی ۱۲۰ موضوع ویژه جوانان و حفظ موضوعی ۳۰۰ موضوع ویژه جوانان برگزار می شود.

حجت الاسلام دارابی در رابطه با آمار کلی برگزاری آزمون قرآنی در سال ۹۴ اظهار کرد: تعداد بقاع مجری این طرح ۳۰ بقعه، تعداد مربیان طرح تربیت حافظان ۱۴۲ نفر و این آزمون در دو مرحله کتبی شفاهی و کتبی برگرار می شود.

وی تصریح کرد: آزمون شفاهی از تاریخ یک اسفند لغایت ۱۲ اسفند در محل برگزاری کلاس ها برگزار می شود و آزمون کتبی در تاریخ ۱۳ اسفند راس ساعت ۹ صبح در ۱۱ شهرستان و ۱۵ محل تعیین شده برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گلستان در رابطه با آمار شرکت کنندگان در این طرح استانی گفت: در سال ۹۴ هشت هزار و ۴۶۰ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

کد خبر 3567521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha