۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴

سخنگوی وزارت خارجه هند مطرح کرد؛

اقدام هند برای تحریم سرکرده «جیش محمد» از طریق سازمان ملل

اقدام هند برای تحریم سرکرده «جیش محمد» از طریق سازمان ملل

«واکاس سوآرپ» سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: دهلی نو برای تحریم «مولانا مسعود اظهر» سرکرده جیش محمد از طریق سازمان ملل اقدام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «وکاس سوآرپ» سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: دهلی نو در تلاش است که برای تحریم «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی جیش محمد از طریق سازمان ملل اقدام کند. این موضوع منطقی نیست که گروهی تروریستی در لیست تحریم سازمان ملل باشد اما سرکرده آن در لیست قرار نگیرد.  

وی در ادامه افزود: ما لیستی به سازمان ملل ارایه خواهیم کرد تا علاوه بر «مولانا مسعود اظهر»  سرکرده جیش محمد ۱۱ نفر از اعضای وابسته به القاعده، طالبان و دیگر گروههای تروریستی را که در هندوستان فعالیت دارند در لیست تحریمهای سازمان ملل قرار دهیم.

لاز به ذکر است سازمان ملل در سال ۲۰۰۱ تحریمهای بر علیه گروه تروریستی جیش محمد وضع کرد، اما بعد از حملات تروریستی شهر بمبئی تحریم علیه مولانا مسعود اظهر سرکرده گروه تروریستی جیش محمد بعد از آن بی نتیجه ماند که چین دولت هند را از این اقدام بازداشت.

در حمله تروریستی ماه ژانویه به پایگاه هوایی «پتان کوت» در هند هفت تن از نیروهای امنیتی هند بدست تروریستها کشته شدند. دولت هند مدعی شد اعضای گروه تروریستی جیش محمد با مهاجمان مسلح تماس داشته اند.  اسلام آباد مسعود اظهر و ۱۲ تن دیگیر از اعضای این گروه تروریستی را دستگیر کروه تفتیش و بازرسی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 3567685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha