۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶

مدیر کل کمیته امداد کردستان:

۸۶۵پایگاه کمک های مردم کردستان درجشن نیکوکاری را جمع آوری می کنند

۸۶۵پایگاه کمک های مردم کردستان درجشن نیکوکاری را جمع آوری می کنند

سنندج - مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: امسال ۸۶۵ پایگاه ثابت و ۲۱ پایگاه سیار کمک های مردمی در جشن نیکوکاری در سطح این استان را جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان اظهار داشت: همچنین در ۴۳۱ مسجد هم در روز جمعه صندوق کمک های مردمی برای جمع آوری کمک ها دایر است.

وی افزود: خوشبختانه امسال هم در کنار کمیته امداد دیگر ادارات و سازمان های دولتی استان، اصناف و آحاد دیگر مردم به امر جمع آوری کمک های مردمی پرداخته اند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: امسال همچنین با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته هر صنفی که مسئول جمع آوری کمک های مردمی است باید مسئولیت توزیع آن را نیز بر عهده بگیرد.

موسی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر ۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد است.

وی ادامه داد: وجود این همه فقیر در جامعه اسلامی افتخار نیست و نشانه بی توجهی قشر ثروتمند جامعه به نیازمندان است و باید با توجه به فرامین اسلامی بحث حمایت از نیازمندان در جامعه ترویج داده شود.

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: با توجه به حفظ کرامت و عزت نیازمندان باید به آنها کمک شود و ماهیت تاسیس کمیته امداد هم بر این اصل بود و باید با بر نامه ریزی و کمک های مردمی بستری ایجاد شود که دیگر در کردستان نیازمندی وجود نداشته باشد.

موسی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر اگر فردی واقعا مستحق باشد کمیته امداد آمادگی حمایت همه جانبه را از آن دارد و خوشبختانه امسال ضریب خدمات رسانی این نهاد مقدس در استان افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در کردستان بیش از پنج هزار یتیم زیر ۱۵ سال داریم، افزود: این رقم نشان از آن دارد که باید به اقشار مختلف تحت پوشش کمیته امداد خدمات مناسب و ویژه ای ارائه شود.

مدیر کل کمیته امداد کردستان بیان کرد: مومن واقعی کسی است که به محض رسیدن به مال یا قدرتی شکر آن را به جا آورده و به دنبال آن زکات آن را به نیازمندان پرداخت کند.

موسی نژاد با اشاره به این مطلب که در مجموع هشت هزار دانش آموز تحت پوشش این نهاد هستند، یادآور شد: متاسفانه در استان پنج هزار یتیم داریم که هزار و ۱۰۰ نفر آن دانش آموز هستند و برای این تعداد دانش آموز تحت پوشش دو طرح اکرام ایتام و طرح محسنین اجرا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه کمیته امداد در سال ۹۴ است و همچنین ۶۰ میلیارد تومان هم تسهیلات داریم که باید به استان پرداخت شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: تا امروز ۷۰ درصد از ۱۰۰ میلیارد تومان تامین شده است و ۳۰ درصد مانده آن تا پایان سال تامین می شود و همچنین از ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ۴۷ میلیارد تومان آن کارسازی شده و تا امروز ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ۴۷ میلیارد تومان آن تامین شده است.

موسی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر تمام پرونده ها به بانک های استان ارسال شده است ولی متاسفانه تعدادی از مددجویان برای دریافت تسهیلات نیازمند ضامن هستند و همین امر در دریافت تسهیلات مشکل ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳ هزار فرصت شغلی برای مخاطبین و افراد تحت پوشش این نهاد در کردستان ایجاد شده است و ۳۰ درصد مخاطبین مستعد ایجاد شغل هستند و بیش از ۸۵ درصد آنها اصلا مهارت ندارند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: کمیته امداد به دنبال اجرای طرح استعداد یابی و مهارت آموزی برای مخاطبین و افراد تحت پوشش است و بر اساس منابع محدود کمیته امداد نیازمند حمایت های مردمی و دستگاه های اجرایی هستیم.

موسی نژاد یادآور شد: در سال جاری ۴۱ میلیارد تومان مستمری مددجویان پراخت شده است و سال گذشته ۷۰ خانوار در استان از طریق بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شده و به توانمندی پایدار رسیده اند. 

کد خبر 3569416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha