۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۴۲

دبیر علمی پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی خبر داد:

ارسال ۹۲ مقاله به پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی در کرمانشاه

ارسال ۹۲ مقاله به پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی در کرمانشاه

کرمانشاه- دبیر علمی پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی گفت: ۹۲ مقاله به پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی در کرمانشاه ارسال شده بود که از میان این تعداد ۱۱ مقاله برتر معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث شادرام ظهر امروز چهارشنبه در اختتامیه «پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی و سومین همایش ملی نجات بخشی و آینده جهان» که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به چگونگی برگزاری این همایش ها، گفت: برای برگزاری این دوره از همایش ها به صورت مقاله محور یک فعالیت ۸ ماهه صورت گرفته است.

وی افزود: بنیاد بین المللی غدیر و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه چند سالی است با هدف تولید محتوای معارف غدیری و مهدوی متناسب با نیاز زمان دو همایش ملی مقاله محور با عناوین «غدیر پژوهی و نجات بخشی و آینده جهان» را با فراخوان مقاله از علما، پژوهشگران، اساتید و فرهنگیان سراسر کشور آغاز کرده است و پس از داوری مقالات برتر را تحت همین عنوان چاپ کرده است.

شادرام از چاپ و توزیع سه کتاب با همین عنوان توسط بنیاد بین المللی غدیر خبر داد و گفت: مجموعه چهارم نیز در دست چاپ است و مقالات برتر همایش ها در آن به چاپ می رسد.

وی گفت: هم چنین برای امسال نیز از اوسط تابستان با ارسال بروشور فراخوان مقالات هر دو همایش ملی به سراسر کشور و تعیین مهلت نهایی ارسال مقالات تا ۱۵ بهمن ماه ۹۴ جمعا ۹۵ مقاله در دبیرخانه همایش ها دریافت و پس از داوری در سه مرحله به مرکز تخصصی مهدویت قم ۵ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب و به نحو شایسته ای از مولفین آنها تجلیل می شود.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی حداقل امتیاز در نظر گرفته شده برای هر مقاله را حداکثر ۲۳۰ امتیاز عنوان کرد.

شادرام به اعلام اسامی مقالات برتر پرداخت و تصریح کرد: مقاله «شواهد قرآنی غدیر و برتری امام علی (ع) در شعر شعرای مسیحی» تالیف دکتر سید مهدی نوری کی زبانی از دانشگاه حکیم سبزواری استان خراسان رضوی از جمله مقالات برگزیده است.

وی مقاله «بررسی جوانب نادیده گرفتن غدیر» را دومین مقاله برتر عنوان کرد که مشترکا حسین فلاحی اصل، حسین چراغی و لیلازارعی شهامت از استان لرستان آن را تالیف کرده اند.

شادرام سومین مقاله برگزیده این همایش را «ویژگی های موعود و مقایسه آن با امام علی (ع) به تالیف زینب عمورضا کاکاوندی از استان کرمانشاه اعلام کرد.

وی مقاله «فرهنگ غدیر و ارتباط آن با قرآن و سیره پیامبر» را که  سلما بابایی از استان کرمانشاه آن را تالیف کرده به عنوان چهارمین مقاله برگزیده معرفی کرد.

گفتنی است، مقاله «بیداری اسلامی، زمینه ساز ظهور» تالیف شده توسط نگار علی نژاد از استان گیلان پنجمین مقاله برگزیده این همایش معرفی شد.

شادرام افزود: هم چنین در سال جدید با توجه به اهمیت نظام تعلیم و تربیت کشور در تربیت دینی فرزندان و آینده سازان نظام جمهوری اسلامی ایران، یک همایش استانی با عنوان «نقد و بررسی موضوع غدیر و ولایت امیرالمومنین علی (ع)  و مبحث مهدویت، انتظار و نجات بخشی آینده جهان در کتب درسی و فعالیت های پرورشی در نظام آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای عینی و آثر بخش در اینخصوص بین معلمان استان برگزار شد.

وی گفت: در مجموع در این بخش نیز ۹۲ مقاله دریافت و پس از بررسی و ارزیابی در سه مرحله، مقالات برتر نیز در این زمینه انتخاب شد و در جلسه ای از مولفین این مقالات نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

شادرام به اعلام منتخبین این ۹۲ مقاله نیز پرداخت و تصریح کرد: بررسی و تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمانی مقطع ابتدایی با تمرکز به محور غدیر از زهرا کرمی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، بررسی محتوایی کتاب هدیه های آسمانی مقطع ابتدایی با توجه به مسئله مهدویت و نجات بخشی آینده جهان  از زهرا کرمی، مقاله غدیر در کتب درسی از آذر مهدی زاده از شهرستان سرپل ذهاب، مقاله نقد و بررسی مسئله غدیر و ولایت امیر مومنان علی (ع) در کتب درسی و فعالیت های پرورشی مشترکا از همایون بیتا و علی اکبرامامی از شهرستان اسلام آباد غرب، مقاله راهکارهای عینی و اثر بخشی در ارائه موضوع غدیر و ولایت امیر المومنین (ع) در کتب درسی از سارا عزیزی از کرمانشاه،  مقاله بررسی موضوع غدیر در کتب درسی ابتدایی از الناز کریم پور از کرمانشاه مقالات برتر بودند.

 وی هم چنین به اعلام اسامی داوران نیز پرداخت و از آنها که همگی از اساتید برتر هستند تجلیل کرد.

حضور پررنگ ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در این همایش از حاشیه های قابل ذکر مراسم امروز بود.

هم چنین در این همایش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص غدیر، ویژگی ها و مسائل آن برای حاضرین پخش و از برترین های جشنواره استانی غدیر و مهدویت نیز تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 3571142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha