۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۳۲

در نشست اشتغال و كارآفرینی دانشگاه آزاد تبریز عنوان شد؛

لزوم توجه دانشگاه ها به موضوع كارآفرینی

لزوم توجه دانشگاه ها به موضوع كارآفرینی

تبریز - رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهها باید كارآفرین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست مشترك اشتغال و كارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز توسط دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه و با همكاری اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیر بیمه تعاون شمالغرب كشور، رییس امور شعب بانك توسعه تعاون استان آذربایجان شرقی، رییس اداره توسعه تعاونی های استان و مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد، مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه تعاون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لزوم توجه دانشگاه ها به موضوع كارآفرینی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ظهر چهارشنبه در این نشست گفت: اشتغال زایی یكی از مهمترین معضلات كشور است اما با توجه به این كه كشور وارد فضای جدیدی در بعد از پسابرجام شده است، امید  می رود با چاره اندیشی دستگاه های اجرایی و دانشگاهها وهمفكری و بحث  وگفتگو در صدد رفع مشكلات برآییم.

سید جواد انگجی افزود: دستگاه های اجرایی و صنعت دارای امكانات، شرایط و تجربه كاری هستند و دانشگاه ها نیز دارای منابع انسانی هستند كه با تعامل و همكاری این دو، مسائل و مشكلات بسیاری در زمینه اشتغال حل خواهدشد.

وی تصریح كرد: اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در كل دنیا فعالیت می كند و در كشورهای توسعه یافته به تعاونی ها بیشتر بها داده شده و مردم به این بخش بیشتر اعتماد دارند.

انگجی با بیان اینکه امید می رود در كشور ما و بویژه در دانشگاه ها نیز به این موضوع توجه ویژه شود، تأكید كرد: فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید كار آفرین باشند و با استفاده از امكانات بخش دولتی ایجاد اشتغال كنند.

تعاونی های دانش بنیان از معافیت های ۱۵ ساله برخوردار می شوند

رییس اداره توسعه تعاونی های آذربایجان شرقی نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: ارائه طرح توجیهی، معرفی هفت نفر به عنوان عضو  و یك نفر بعنوان نماینده تام الاختیار از طریق مراجعه حضوری و یا ثبت نام از طریق سامانه مرحله اول تشكیل تعاونی است.

پرویز فرضی افزود: در صورت ارائه موافقت نامه تا دو ماه شركت تعاونی باید اساسنامه، موضوع، اهداف، شرایط اختصاصی و عمومی و مراحل تسویه حساب را ارائه کند تا از تسهیلات صندوق حمایت سرمایه گذاری تعاون برخوردار شود.

وی تأكید كرد: تشكیل تعاونی فارغ التحصیلان و دانش بنیان از اولویت بیشتری برخوردار است و شركت های تعاونی دانش بنیان پس از تأیید، از معافیت مالیات، عوارض و گمرك به مدت ۱۵ سال و اعطای وام های بدون بهره و یا كم بهره  برخورمی شوند.

محمد شكری مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و كارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در این نشست گفت: این اولین نشست  در راستای تفاهم نامه مابین دانشگاه آزاد اسلامی تبریز  و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی  و آشنایی با شرایط  و مزایای تشكیل شركت های تعاونی، تسهیلات و نحوه حمایت از شركت های تعاونی دانش بنیان و سازمان دهی متقاضیان تشكیل تعاونی های دانشگاهی محورهای این نشست است.

تعاونی یكی از سرچمشه های اشتغال و نمود پیشرفت كشور است 

رییس امور شعب بانك توسعه تعاون آذربایجان شرقی نیز در این نشست مشترک اظهار داشت: تعاونی یكی از سرچمشه های اشتغال و نمود پیشرفت كشور است و دانشگاه ها باید روحیه مشاركت پذیری و فرهنگ مشاركت پذیری را در ذهن دانشجویان بپرورانند.

غفور اصغر رضایی افزود: رویكرد تعاون باید در كل دستگاهها گنجانده شود  زیرا به دستور مقام معظم رهبری  وبراساس ماده ۴۴ قانون اساسی بانك توسعه تعاون  تشكیل شده است.

محمدیان مدیر بیمه تعاون شمالغرب كشور نیز در این نشست گفت: صنعت بیمه از سال ۱۳۱۶ در كشور فعالیت خود را شروع كرده و ۱۹ شركت بیمه نیز در آذربایجان شرقی فعالیت دارد و از سال ۹۲ رسما بیمه تعاون نیز شروع به فعالیت کرده است.

وی در خصوص تسهیلات برای شرکت های تعاونی نیز اظهار داشت: بیمه تعاون برای شركت های تعاونی ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف ارائه می دهد و در این زمینه آماده هرگونه همكاری با دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز هستیم.

کد خبر 3571296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha