۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳

در قالب دوره‌های آموزشی صورت می گیرد؛

تبیین ابعاد فقه حکومتی برای خواهران طلبه و دانشجویان

تبیین ابعاد فقه حکومتی برای خواهران طلبه و دانشجویان

مدیر مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه از برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور تبیین ابعاد مختلف فقه حکومتی برای خواهران طلبه و دانشجویان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در راستای تبیین ابعاد مختلف فقه حکومتی دوره‌های آموزشی زیادی در قالب «طرح مدرس» در مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه تعریف شده است، گفت: در حال حاضر دوره «بررسی فقهی پوشش زن بر اساس آیات» و دوره آموزشی «زن در نگاه اندیشمندان بزرگ شیعه» در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: این دو دوره در حال حاضر به صورت آنلاین و حضوری در حال برگزاری است و طلاب خواهر حوزوی و دانشگاهیان از سراسر کشور در این دوره حضور دارند.

مدیر مرکز تحقیقات زن و خانواده افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌تواند در ارتقای جایگاه زنان در جامعه نقش به سزایی داشته باشد و در حال حاضر که دشمنان از طریق ماهواره و رسانه‌های گروهی به شدت بانوان را به عنوان جامعه هدف بمباران اطلاعاتی کرده و سعی می‌کنند فرهنگ خود را به عنوان فرهنگ غالب بر آنها تحمیل کنند این دوره‌ها در افزایش بصیرت دهی به زنان در خصوص دیدگاه اسلام به زن نقش موثری دارد.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین این دوره‌های آموزشی در تربیت پژوهشگران عرصه زن و خانواده نقش موثری دارد زیرا در حال حاضر متاسفانه پژوهش‌های کمی در حوزه زن و خانواده صورت گرفته و همین موضوع موجب شده که نهادهای مختلف اجرایی نتوانند تصمیم گیری درست و موثری در حوزه زن و خانواده داشته باشند و بعضا دیده می‌شود که به همین علت مشکلات به وجود آمده در حوزه فرهنگی و برنامه ریزی دوچندان می‌شود.

کد خبر 3574716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha