۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳

بيانيه اولين جایزه مرآت/ تقدیراز انتشارات بوستان، معارف وامیرکبیر

بيانيه اولين جایزه مرآت/ تقدیراز انتشارات بوستان، معارف وامیرکبیر

انتشارات بوستان، نشر معارف و انتشارات اميركبير در اولین جایزه و نمایشگاه کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی به ترتيب حائز بالاترین امتیازات شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، محمد حمزه‌زاده، مدیر عامل انتشارات سوره مهر، محمدرضا يقينی، مدير عامل كانون انديشه جوان)، انتشارات بوستان، نشر معارف و انتشارات اميركبير به ترتيب حائز بالاترین امتیازات و محمدهادي محمدي، نويسنده برتر در حوزه كتب سبك زندگي اسلامي ايراني معرفي و جوايز خود را از دبيرخانه جايزه و نمايشگاه مرآت دريافت كردند. گفتني است در اين مراسم بيانيه‌اي از سوي دبيرخانه جايزه و نمايشگاه مرآت قرائت شد كه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاﺓً طَیِّبَةً»

با نام خداوند سبحان و در پرتو تفضلات حضرت حق جلّ و علا، ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با توجه به این آیه قرآن کریم «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»(سوره نور؛ آیه ۵۵) معتقدند که نشانه‏ی این وعده‏ی تخلف‏ناپذیر الهی و ایجاد و گسترش تمدن نوین اسلامی در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه‏ی نظام اسلامی است که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه‏ حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد و تبیین، تعمیق و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بخش اصلی و نرم‏ افزاری این مسیر تمدنی است. 

از آنجا که کتاب تجلی اندیشه انسانی در عرصه فرهنگ و نشأت گرفته از گسترۀ روح ِ دانش و بینش و معرفت و نقطه‏ عطف تمدن بشری است، جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت فرصت مغتنمی است تا آینه ‏گردان این امتزاج معرفتی و تمدنی میان کتاب و سبک زندگی باشد.

مایه مباهات است اعلام شود جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت در راستای پیگیری دغدغه‏ های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی برپا شده و در اولین سال فعالیت خود به موضوع کتب سبک زندگی اسلامی و ایرانی پرداخته است.

دبیرخانه جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت لازم می‏ داند از همه اهالی و اصحاب نشر در همه‌ سطوح نرم‌افرازی و سخت‌ افزاری که در برگزاری این فعالیت همکاری کردند، صمیمانه سپاسگزاری نماید.

همچنین امیدوار است صنعت کتاب و نشر، با ایجاد ظرفیت‌های تازه، گام‌های بلندی برای اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی بردارد.

لازم به ذکر است موضوع ارتقاء محتوا، تولید متناسب با نیازهای حیاتی کشور، کیفیت نشر و توجه به نشر فاخر در جریان این داوری مورد نظر بوده و لذا شایسته است این ضابطه در آینده و در جهت‌گیری شبکه ‏های حمایتی مورد توجه قرار گیرد.

اینک نتایج بررسی کتاب‏های منتشره با موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی به شرح زیر اعلام می‌شود:

انتشارات بوستان کتاب به جهت تنوع آثار در حوزه سبک زندگی و ارائه کتب راهبردی در این حوزه و نشر معارف به جهت تعدد آثار در حوزه سبک زندگی و ارائه آثار نظری عمیق و انتشارات امیرکبیر به جهت پرداختن به موضوعات و مسائل مدنظر رهبر معظم انقلاب در حوزه سبک زندگی، به ترتیب حائز بالاترین امتیازات شدند.

همچنین محمد هادی محمودی به جهت تعدد و تنوع آثار ایشان در حوزه سبک زندگی، به عنوان نویسنده برتر برگزیده شدند.

در پایان برگزارکنندگان این نمایشگاه و جایزه امید دارند این حرکت فتح بابی برای حضور جدی و مستمر مجموعه نشر کشور در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و پیگیری دغدغه‏های فرهنگی رهبر معظم انقلاب خصوصا در عرصه ترویج سبک زندگی مترقیِ اسلامی و ایرانی باشد.

لازم به توضيح است اين نمايشگاه قرار است هرساله به یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان به آن توجه ویژه داشته و در ارتباط با آنها کتاب‌های مناسبی نیز تولید شده است به پردازد. بر همین اساس در اولين دوره موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنين دبیرخانه این جایزه قرار است هرساله از وجود ناشران و مراکز فرهنگی برای برگزاری این جایزه استفاده کند و امسال انتشارات سوره مهر و کانون اندیشه جوان عهده‌دار اين كار شده‌اند.

براي اين امر تمامی کتاب‌های كه با موضوع سبك زندگي تا كنون تولید شده شناسايي گرديد و ناشران آنها شناسایی شده و برای ناشرانی که در این زمینه آثار قابل توجهی داشته‌اند، فراخوان ارسال شد. در ابتدا ۵۵۰ کتاب با موضوع سبك زندگي اسلامي ـ ايراني شناسایی شد و از میان آنها ۳۵۰ کتاب مورد کارشناسی قرار گرفته كه در نمايشگاه مرات آثار به همراه متنی برای معرفی کتاب، نویسنده و ناشر آنها به نمایش درآمد و یک دسته بندی شامل کتاب‌های تبیین کننده موضوع نمایشگاه و جایزه، کتاب‌های ترویج کننده و حتی کتاب‌های‌ معارض با این هدف نیز انجام شد، که قابل استفاده است. در ادامه نيز ۵ ناشر برتر انتخاب گرديد كه از ۳ ناشر و یک نویسنده برگزیده در این زمینه تجلیل شد.

به گفته دبیرخانه جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت، هدف از برگزاري این نمایشگاه معرفي آثار برتر در زمينه سبك زندگي اسلامي ـ ايراني به عموم افراد حقيقي و حقوقي علاقه‌مند است. لازم به ذكر است اين نمایشگاه تا چهارشنبه ۱۹ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در گالري خانه عکاسان حوزه هنری جهت بازديد علاقمندان برگزار مي‌باشد.

کد خبر 3575011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha