۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰

مدیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم؛

اولین پارک علمی خصوصی احداث می شود/ تعاملات بین المللی با اتریش

اولین پارک علمی خصوصی احداث می شود/ تعاملات بین المللی با اتریش

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم گفت:اولین پارک خصوصی که قرار است در حومه ایران احداث ‌شود، از مرحله‌ اول عبور کرده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن نیز تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ خسرو پیری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سه محصول دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: وزارت علوم در راستای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری مذاکرات جدی را با چند کشور اروپایی آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اتریش به ایران افزود: این مذاکرات بین معاون پژوهشی و معاون بازرگانی اتریش صورت گرفت تا در نهایت تعاملات بین‌المللی در حوزه علم و فناوری به نتیجه برسد.

به گفته وی، بر اساس این جلسات و مذاکرات جدی، بنا شده تا شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی که توانایی حضور در مجامع بین‌المللی را دارند ولی هنوز نتوانسته‌اند بازاری برای محصولات خود داشته باشند بتوانند در این تعاملات حضور داشته باشند.

پیری خاطر نشان کرد: برای ایجاد این تعاملات، پیش بینی شده که  فن‌بازار مشترک ایجاد شود تا شرکتهای دانش بنیان با محصولات قابلیت تجاری‌سازی شدن در این فن‌بازار حضور بیابند.

وی با بیان اینکه هر موقع که شرکت های دانش بنیان ایرانی توانستند در مجامع بین المللی حضور یابند، این فن بازار مشترک ایران و اتریش شکل می گیرد، اظهار داشت: محصولات عرضه شده در این فن‌بازار مشترک باید دارای شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی باشند.

پیری افزود: از سوی دیگر برای همکاری با کشور ایتالیا زمینه‌های تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های بیوتکنولوژی، محیط زیست، علوم انسانی و اقیانوس‌شناسی مشخص شده است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم با اشاره به ایجاد پارک‌های خصوصی و تخصصی که یکی از برنامه‌های وزارت علوم به شمار می رود، بیان کرد: اخذ مجوز برای پارک‌های خصوصی دارای سه مرحله ارزیابی در کمیته‌های تخصصی، کمیسیون و شورای گسترش است.

وی افزود: بر این اساس، اولین پارک خصوصی که قرار است در حومه ایران احداث ‌شود، از مرحله‌ اول عبور کرده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن نیز تهیه شده است.

پیری افزود: همچنین، اولین پارک تخصصی نیز در دانشگاه شهید بهشتی ایجاد می‌شود که مراحل اولیه آن طی شده است.

کد خبر 3575829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha