۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹

ناصحی با انتقاد از اظهارنظر درباره معاونت اجتماعی شهرداری تهران:

گزارش مطروحه در شورا درباره معاونت اجتماعی غیرکارشناسی است

گزارش مطروحه در شورا درباره معاونت اجتماعی غیرکارشناسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: امروز در صحن شورا اعلام شد که معاونت اجتماعی نسبت به سایر معاونت ها ضعیف عمل کرده که به صراحت می گویم این اظهار نظر نه کارشناسانه است و نه تخصصی.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی با تاکید بر اینکه در منسب ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مطلقا چنین اظهارنظری را نه می پذیرم و نه تایید می کنم، گفت: عملکرد معاونت اجتماعی شهرداری تهران در طول سال جاری هم بسیار خوب بوده است و هم نسبت به سال های گذشته اقدامات شایان ذکری انجام داده است.

وی با بیان اینکه بودجه و امکاناتی که شورا به معاونت اجتماعی شهرداری تهران تخصیص داده است نسبت به سایر معاونت ها از حداقل میزان برخوردار است، افزود: معاونت اجتماعی بر خلاف این میزان اندک بودجه اقدامات حائز اهمیت و شایان ذکری انجام داده است.

این عضو شورا با اشاره به عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در یک سال گذشته ادامه داد: شورا اعلام کرده بود که اولویت اجرای پروژه های سال جاری به آن دسته از پروژه هایی تعلق دارد که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته باشند. از همین رو با وجود آنکه اعتباراتی نیز برای برخی از پروژه های این شرکت درنظر گرفته شده بود، اما در ابتدای راه قرار داشتند، این پروژه ها متوقف شدند، اما این توقف به معنای آن نیست که معاونت اجتماعی اقدامات حائز اهمیتی نداشته است.

حجت الاسلام ناصحی با یادآوری اینکه معاونت اجتماعی در زمینه هنری، آموزشی، فرهنگی، دینی، عقیدتی و ورزشی توانسته به  شاخص های فرهنگی تهران بیافزاید، اظهارکرد: یکی از اقدامات حائز اهمیت معاونت اجتماعی در یک سال گذشته رونق صنعت گردشگری پایتخت بوده است. اقدامی که توانسته تهران را به قطب گردشگری نوینی در میان سایر شهرها تبدیل کند.  

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر با انتقاد از اینکه کمیسیون برنامه و بودجه وقعی به اظهارات کارشناسانه کارشناسان سایر کمیسیون ها نمی نهد، خاطر نشان کرد: اظهارنظر درباره عملکرد معاونت اجتماعی شهرداری تهران مساله تخصصی است که تنها اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می توانیم در باره آن اظهارنظر کنم تا این اظهارنظر پایه علمی داشته و قابل قبول باشد.

وی با اشاره به مطالب عنوان شده از سوی کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی دویست و چهل و پنجمین جلسه شورا مبنی بر اینکه عملکرد معاونت اجتماعی در میان سایر معاونت های شهرداری تهران در ضعیف ترین رتبه قرار دارد، افزود: این گزارش در کمیسیون اجتماعی تهیه نشده و این اظهار نظر از طرف کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده است و همانطور که شاهد بودیم سایر کمیسیون ها نیز با گزارش هایی که در کمیسیون برنامه و بودجه تهیه شده است موافق نبوده و معترض بودند.

ناصحی با انتقاد از اینکه برخی افراد در کمیسیون بودجه معتقدند تنها کارشناسان این کمیسیون صلاحیت اظهارنظر درباره دیگر کمیسیون ها دارند و می توانند درباره همه معاونت های شهرداری و همه کمیسیون های شورا نظر کارشناسانه دهند، ادامه داد: این افراد اعتقادی به نظر کارشناسان سایر کمیسیون ها ندارد. البته نه ما و نه سایر اعضا این رفتار را نمی پذیریم و خطاب به  این افراد اعلام می کنم که بهتر است در باره این رفتار و دیدگاهشان تجدیدنظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان کمیسیون اجتماعی در زمان تهیه گزارش ها براساس شاخص های استاندارد و علمی ابعاد عملکردی معاونت های تخصصی مربوطه شان را بررسی می کنند که این بررسی باتمام ملاحظات انجام می شود و جنبه کاملا تخصصی دارد. از همین رو تاکید می کنم هر یک از اعضای شورا باید با توجه به تخصص کمیسیون خود اظهارنظر کند و اگر بخواهند در رابطه با کمیسیون دیگری نظر بدهد می بایست با مشورت و نشست های تخصصی با کارشناسان کمیسیون های دیگر به جمع بندی برسند. از همین رو با توجه به اینکه گزارش عملکرد معاونت اجتماعی بدون مشورت با کمیسیون اجتماعی مطرح شده است این گزارش را کارشناسی نمی دانیم.

کد خبر 3576059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha