۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶

حجت‌الاسلام رفیعی:

موفقیت طلاب مرهون انس با قرآن و روایات است

موفقیت طلاب مرهون انس با قرآن و روایات است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه مشکلات جامعه با عمل به قرآن برطرف می‌شود، موفقیت طلاب را مرهون انس با قرآن و روایات بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی روز پنجشنبه در اختتامیه دهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: قرآن کریم شفای بیماری‌های جسمی و روحی است و امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، ۴۴ مورد از این بیماری‌های روحی را برشمرده و من در طول دو سال مطالعه در این زمینه راه‌های درمان این بیماری‌ها را از قرآن یافته و منتشر کردم.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب بر محوریت قرآن و روایات در منابر تاکید دارند و  آیت الله العظمی سیستانی نیز از خواب محور بودن منابر در ایران انتقاد کردند و تاکید کردند از قرآن کریم در منابر سخن بگویید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: بارها عنوان کرده‌ام که اگر زندگی را بر اساس قرآن پایه ریزی کنیم بسیاری از مشکلات جامعه ما حل می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به نشانه‌های انسان‌های خردمند، ابراز داشت: اولین نشانه انسان‌های خردمند این است که به عهد خود با خداوند وفا می‌کنند. دومین نشانه خردمندان این است که اهل جوشش و پیوند هستند و اختلاف و درگیری ایجاد نمی‌کنند.

وی خشیّت و خداترسی را سومین نشانه اهل خرد بیان کرد و گفت: در تمام زندگی حضرت زهرا(س) این خشیت وجود دارد و فقط  ۱۸ آیه سوره  هل اتی در زمینه انفاق حضرت زهرا (س) نازل شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که ترس از معاد و عاقبت را چهارمین نشانه خردمندان است، افزود: مردم فکر می‌کنند با سلام و صلوات می‌توان بهشت رفت. آنقدر بهشت را برای مردم در فضاهای مجازی سبک نشان دادند که مردم گمان می کنند با «یا حسین» گفتن می‌توان بهشت رفت.

وی افزود: صبرپیشگی، برپاداشتن نماز، انفاق کردن و بدی را با خوبی جواب دادن از دیگر ویژگی‌های خردمندان در این آیه ذکر شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه سوره حجرات سوره اجتماعی است، ادامه داد: در این سوره خداوند ما را از شش گناه مذمت کرده است.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این که سعی کنید با قرآن مانوس باشید، تاکید کرد: خواهران طلبه برای مردم قرآن را و روایات را تفسیر کنند و از خود حرف درست نکنند.

کد خبر 3577926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha