۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

بمناسبت ایام فاطمیه؛

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان شرقی برگزار می شود

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان شرقی برگزار می شود

تبریز - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: بمناسبت ایام فاطمیه برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام وحدت مشهوری ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت ایام فاطمیه برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه تدارک دیده شده است و در همین راستا یکشنبه سوگواره یاس نبوی در امام زاده عون بن علی (ع) از ساعت ۹ تا موقع اذان ظهر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: عزاداری، برپایی ایستگاه وقف برای مشاوره در خصوص ترویج فرهنگ وقف با نیات عزاداری حضرت فاطمه (س) و احسان ناهار برای دو هزار نفر، از برنامه‌های پیش بینی شده برای این مراسم است.

وی با انتقاد از کم بودن موقوفات با نیات عزاداری حضرت فاطمه (س) گفت: در استان فرهنگی همچون آذربایجان‌شرقی که مردمانش ارادت خاصی به اهل بیت (ع) دارند، ضروری است تعداد موقوفات با نیات حضرت فاتطمه (س) زیاد باشد تا مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) پر شکوهتر برگزار شود.

حجت الاسلام مشهوری با بیان اینکه شهادت حضرت فاطمه (س) باید نقطه عطف زندگی مسلمانان باشد، بیان کرد: ضروری است از ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) الگو برداری کنیم و در این بین ولایت پذیری در سایه بصیرت شاخص ترین ویژگی آن حضرت بود، به طوری که تا آخرین لحظه ولایت پذیر بودند و ما نیز باید با الگو برداری از ایشان تا آخرین لحظه عمرمان پشت ولی فقیه باشیم.

کد خبر 3578829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha