۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷

عباس جدیدی گزارش ۶ماهه عملکرد معاونت نظارت شورا را ارائه کرد:

از پیگیری مطالبات عمومی تا عقب ماندگی تحقق برنامه ۵ ساله شهرداری

از پیگیری مطالبات عمومی تا عقب ماندگی تحقق برنامه ۵ ساله شهرداری

گزارش عملکرد ۶ ماهه معاونت نظارت شورا ی شهر تهران در صحن علنی بررسی شد .

به گزارش خبرنگار مهر ، عباس جدیدی در دویست و چهل و ششمین جلسه شورا به ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه معاونت نظارت شورا پرداخت و گفت : در ابتدا لازم می دانم فهرستی از اقدامات انجام شده این معاونت را بیان کنم که عبارتند از: بررسی نامه ها ودرخواست های شهروندان ۱۳۷۱مورد ، مکاتبه و ارسال درخواستها به شهرداری ۸۸۲مورد،پاسخگویی و ارائه راهنمایی کارشناسی به تماس های تلفنی شهروندان ۹۶۸مورد،پاسخگویی و ارائه راهنمایی کارشناسی به مراجعان حضوری ۷۴۸مورد، برگزاری جلسات نظارت و بازدید دوره های سازمان ها و شرکت ها ،برگزاری جلسات بازدید و ملاقات عمومی در مناطق شهرداری تهران، بررسی پرونده های شهرسازی مناطق ۲۲ گانه ۲۱۴۰ مورد که در سال ۹۴ به انجام رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات انجام شده به لحاظ کیفی نیز مو.رد بررسی قرار گرفته اند افزود: حوزه معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران در زمینه شهرسازی و معماری جهت رسیدگی و نظارت بر تصمیمات و صورتجلسات شوراهای معماری مناطق تصمیم های شوراهای معماری در مناطق ۱۵،۱۴،۱۳،۱۲،۶،۵،۴،۳،۲،۱ و ۲۲ را از حیث انطباق با مقررات طرح جامع و تفصیلی شهر تهران به طور کامل مورد رسیدگی قرار داد.در این زمینه با توجه به بررسی کارشناسی و آسیب شناسی انجام شده اقدامات ذیل انجام شد:

۱ـ اعلام شماره پرونده های دارای مغایرت با ضوابط طرح تفصیلی به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

۲ـ برگزاری جلسه مشترک با معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و کلیه مدیران حوزه معاونت و تصمیم گیری مبنی بر اینکه کلیه بخشنامه های مغایر با ضوابط طرح تفصیلی به خصوص مصوبات شورای معاونین شهرسازی و معماری مناطق شهرداری در یک بازه زمانی دو ماهه مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرند و بخشنامه های مغایر لغو شوند.

۳- برگزاری جلسات مشترک کارشناسی با حضور مدیر و کارشناسان معاونت نظارت و مدیرکل تدوین ضوابط و معاونین و کارشناسان اداره کل و جمع بندی موارد مغایرت های مصوبات و بخشنامه های شورای معاونین شهرسازی و معماری مناطق با طرح تفصیلی و ارائه این مغایرت ها جهت اتخاذ تصمیم به معاون، شهرسازی و معماری شهرداری تهران.

۴- ارائه جمع بندی و خلاصه مشکلات حوزه شهرسازی و معماری در قالب تذکر به شهردار محترم تهران
معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد : طرح ساماندهی اسناد و املاک شهرداری تهران و طرح ساماندهی بکارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران که از سوی این حوزه در سال ۹۳ تهیه و در دستور کار کمیسیون های شورا قرار گرفته بود نیز مورد پیگیر ی واقع شد که متأسفانه تاکنون در صحن شورا مطرح نشده است.
جدیدی خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی حوزه ورزش شهرداری تهران و تشکیل شورای عالی ورزش نیز که از سوی این حوزه به جهت بهبود کیفیت و ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان تهیه گردیده بود در صحن علنی شورا با توجه به ارائه لایحه تشکیل شورای عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رد شد.
وی در ادامه یاد آور شد: پیگیری وضعیت مدیران ورزش مناطق و نحوه واگذاری اماکن ورزشی شهرداری تهران نیز در نهایت به ارائه تذکر به شهردار محترم تهران منجر شد که متأسفانه همان پاسخ های قبلی دریافت شود. بار دیگر یادآوری می کنم که واگذاری غیرقانونی اماکن ورزشی شهرداری تهران به افراد فاقد صلاحیت و به صورت غیرقانونی در آینده مشکلات عمده ای را به بار خواهد آورد.

جدیدی همچنین گفت: ارجاع ۳۶ مورد درخواست پیمانکاران طرف قرار داد شهرداری به نماینده محترم شورا در کمیسیون ماده ۳۸ جهت رسیدگی به مطالبات پیمانکاران که با توجه به عدم پرداخت به موقع دیون و مطالبات پیمانکاران مشکلات بسیاری در این خصوص ایجاد شده است، ضمناً تاکنون گزارشی از نماینده محترم شورا در کمیسیون ماده ۳۸ و دبیرخانه این کمیسیون به این حوزه واصل نشده است.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب شناسی ملاقات های عمومی مناطق افزود: برگزاری حدود ۵۰ جلسه ملاقات عمومی در مناطق مختلف شهرداری تهران نکات ارزنده ای در بر داشت که از می توان استفاده های کافی و وافی را برد. به عنوان نمونه از لحاظ آماری می توان عمدۀ علت حضور مردم در ملاقات های عمومی را درخواست های شهروندان برای ساخت و ساز بیش از ضوابط و مقررات ، تخفیف و تقسیط عوارض برشمرد. در کنار آن موضوعاتی همچون اشتغال، وام، درخواست دریافت دیون و مطالبات از شهرداری در رده های بعدی هستند. به عبارت دیگر عمده درخواست شهروندان محترم در ملاقات های عمومی یا مغایر، ضوابط و مقررات است و یا اینکه قبلاً در سطوح مختلف اداری واحدهای شهرداری به آنها پاسخ رد داده شده است.

جدیدی اظهار داشت : هر چند نقش دیدار چهره به چهره با شهروندان و برقراری ارتباط مستقیم با آنها در روشن شدن ذهن شهروندان تأثیر به سزایی دارد.امّا پیشنهاد می گردد شهرداری تهران در حوزه آموزش عمومی از طریق تعامل با رسانه ها نسبت به آموزش و توجیه شهروندان در خصوص رعایت قوانین و مقررات اقدام کند.

وی یاد آور شد : پیگیری مسائل و مشکلات ویژۀ مناطق که در بازدیدهای دوره ای مشاهده شده اند، به عنوان مثال در بازدید و ملاقات عمومی مورخ ۹۴/۶/۲ از منطقه ۱۵، مشاهده شد که شهرداری تهران املاک بسیاری از شهروندان را در طرح بزرگراه شوشتری تملک و تخریب کرده و مطالبات مردم به طور کامل پرداخت نشده است.

لذا این موضوع به ریاست محترم شورا اعلام و نهایتاً به شهردار محترم تهران ابلاغ گردید.پس از آن مبلغ صد میلیارد تومان جهت مطالبات رفع معارضین بزرگراه شهید شوشتری و شهید کاظم نجفی رستگار تخصیص داده شد و براساس اعلام منطقه ۱۵، کلیه مطالبات معارضین تا آخر دی ماه سال جاری تسویه و پرداخت شد.

جدیدی تاکید کرد: با توجه به تأکید برنامۀ پنج ساله دوم شهرداری تهران به نوسازی بافت های فرسوده و گسترش مترو و حمل و نقل عمومی که منجر به کاهش آلودگی هوا به عنوان اصلی ترین معضل شهر تهران خواهد شد، یادآوری می نماید که در آستانه سال سوم از اجرای برنامه پنج ساله هنوز اهداف برنامه در چارچوب زمانی محقق نشده است و باید در سال آینده برای جبران عقب ماندگی موجود و رسیدن به اهداف برنامه پنج ساله دوم شهرداری تلاش مضاعف به عمل آید.

کد خبر 3580953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha