۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

پس از تعطیلی چند ساله؛

موزه مردم شناسی نیشابور اواخر فروردین سال آینده افتتاح می شود

موزه مردم شناسی نیشابور اواخر فروردین سال آینده افتتاح می شود

نیشابور-رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت : موزه هنرهای دستی مردم شناسی و تاریخ نیشابور پس از یک تعطیلی چندساله پایان فروردین ماه سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی کوثری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیشابور نام بلند آوازه شهرهای ایران که از دوران باستان تا به امروز از شهرت جهانی برخوردار است و با وجود  مکان های تاریخی و گردشگری همچون مشاهیری چون خیام، عطار، کمال الملک و فضل ابن شاذان تا به امروز فاقد یک موزه تخصصی هنرهای دستی مردم شناسی و تاریخ نیشابور  بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۴ همزمان با برپایی کنگره جهانی بزرگداشت عطار نیشابوری، مجموعه رباط شاه عباسی نیشابور تحت عنوان موزه نیشابورشروع به فعالیت کرد اما متاسفانه با گذشت چند سال از راه اندازی موزه با توجه به نم و رطوبت شدید در تمام دیوارها موزه نیشابور تعطیل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور خاطر نشان کرد : سازمان میراث فرهنگی کشور در این سال ها با توجه به کمبود اعتبارات کافی توانست قسمتی از مشکلات موزه نیشابور را بر طرف کنند اما اعتبارات این سازمان کم بود و نیاز بود که بخش خصوصی ورود کند به همین منظور در رایزنی های صورت گرفته با شهرداری و شورای اسلامی شهر نیشابور مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در غالب یک تفاهم  تفاهم نامه ای با اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور برای راه اندازی موزه نیشابور تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر کارشناسان میراث در حال کار می باشند و انشالله موزه هنرهای دستی مردم شناسی و تاریخ نیشابور  فروردین ماه  ۹۵ افتتاح می شود.

کوثری اظهار داشت: اشیا تاریخی موزه هنرهای دستی مردم شناسی و تاریخ نیشابور  نظیر سکه های که  متعلق به قبل از اسلام تا دوره تیموری، انواع ظروف سفالین دوران تاریخی و اسلامی، ظروف فلزی و شیشه ای و اشیا سنگی توسط اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور در مخزن  حفظ و نگهداری شده است.

کد خبر 3583010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha