۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱

معاونت فرهنگی مسجد جمکران خبر داد:

اجرای طرح طبیب دوار در مسجد مقدس جمکران ویژه نوروز

اجرای طرح طبیب دوار در مسجد مقدس جمکران ویژه نوروز

قم - معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای طرح طبیب دوار در این مسجد با هدف اعتلای اعتقادی زائران در نوروز خبر داد.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، به برنامه های ویژه نوروز در مسجد مقدس جمکران اشاره و اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران در راستای بهره مندی هر چه بهتر زائران از حضور در این مسجد برنامه های مختلفی در قالب فرهنگی، آموزشی، عقیدتی برگزار می کند.

وی به برنامه های شاخص این مسجد اشاره و افزود: برگزاری کارگاه آموزش خانواده از مهمترین برنامه هایی است که از ابتدای نوروز در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به تبیین چگونگی برگزاری این کارگاه پرداخت و بیان کرد: خانواده ها با حضور در این کارگاه با برخی مفاهیم تعیین شده در قالب سبک زندگی و مفاهیم مهدویت آشنا شده و پس از آن با برگزاری آزمون، مدرک حضور در این کارگاه به آنها اعطا می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای برگزاری این کارگاه تا کنون نزدیک به هزار و ۶۰۰ نفر در آن شرکت کرده و با گذراندن آزمون تعیین شده مدرک خود را دریافت کرده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی اجرای طرح طبیب دوار را از دیگر برنامه های جمکران ویژه نوروز اعلام کرد و افزود: روحانیون در این طرح در مکان های تعیین شده و یا به شکل چرخشی در اقصی نقاط مسجد جمکران حضور دارند و به پرسش های زائران پیرامون مسائل اعتقادی و شرعی پاسخ می دهند.

وی همچنین برگزاری جُنگ قرآنی با هدف ترویج تلاوت و حفظ قرآن کریم و همچنین معرفی حافظان و قاریان برتر را از دیگر برنامه های فرهنگی مسجد جمکران در نوروز نام برد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه ضمن اشاره به استقبال زائران از برنامه های فرهنگی این مسجد بیان کرد: طی دو روز نخست سال بیش از ۱۱ هزار نفر در شبستان کربلای مسجد جمکران اسکان داده شدند.

کد خبر 3584431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha