۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

امیدوار به ایجاد تمدن جدید نفتی در خلیج فارس هستیم

امیدوار به ایجاد تمدن جدید نفتی در خلیج فارس هستیم

بوشهر- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم با اجرای سیاست های مورد نظر دولت، شاهد ایجاد یک تمدن جدید در خلیج فارس با محور انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی ظهر پنجشنبه در نشست با جمعی از مدیران شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر، ائمه جمعه اهل سنت، فرماندار و مسئولان شهرستان عسلویه اظهار داشت: منطقه ویژه پارس نقش بسزایی در چرخه اقتصاد و صنعت کشور دارد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک این منطقه عظیم اقتصادی و صنعتی در تحولات کشور و منطقه ادامه داد: گزارش هایی که از استاندار بوشهر و مدیرعامل منطقه ویژه در طول مسیر بازدیدهایم شنیدم باعث شد اطلاعات من در خصوص این منطقه تازه شود .

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: من در جمع شما به صنعتگران و مدیران صنایع پارس جنوبی این بشارت را می دهم که با تصویب طرح نظام آمایش سرزمینی برای سواحل جنوب با محوریت عسلویه، طرحی نوشته ایم که تحقق آن بسیار آسان و عملیاتی است و روزی می رسد که اگر این طرح و سیاست ها را اجرایی کنیم شاهد رشد چشمگیر این مناطق خواهیم بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امیدوارم با اجرای سیاست های مورد نظر دولت، چهره این منطقه چنان عوض شود که شاهد ایجاد یک تمدن جدید در خلیج فارس با محور انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی باشیم.

وی با اشاره به داشتن مواد اولیه ارزان، نیروی کار و بنادر آماده ارتباط با دنیا در جنوب کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه می توان از محصولات صنایع موجود در این منطقه به عنوان مواد و خوراک اولیه ارزان قیمت بهره برداری های زیادی کرد و از آن هزاران محصول جدید تولید کرد، باید برای اجرای سیاست های کلی مجمع که به تایید رهبری نیز رسیده تلاش کرد و امیدواریم از سواحل جنوب کشور در این خصوص به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

کد خبر 3584781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha