۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبرداد:

کشف ۱۰۱ مورد تخلف دربازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان

کشف ۱۰۱ مورد تخلف دربازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان

سنندج- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: از ابتدای آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز تاکنون ۱۰۱ مورد تخلف دربازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۳۹۵ که از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۹۴ لغایت ۱۵ فروردین سال جاری، گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۴ لغایت ۵ فروردین سال جاری ۱۳۹ مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های مختلف استان دریافت شده است.

محمد دره وزمی افزود: در این طرح ویژه از تمامی امکانات بازرسی، اعم از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و استفاده از توان بازرسی اصناف سراسر استان و سایر دستگاه های نظارتی از جمله مرکز بهداشت، تعزیزات حکومتی، اداره کل استاندارد، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و غیره  استفاده می شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی در ایام پایان سال و آغاز سال جدید این مجموعه علاوه بر وظایف روزمره خود، نظارت دقیقتری را بر بازار و سایر امکان خدمت رسان به شهروندان به انجام می رسانند تا بازار کردستان همچنان آرام و بدون تغییر فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۵ بالغ بر ۳ هزارو ۲۶۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت با بیان کشف ۱۰۱ مورد تخلف در این بازرسی‌ها بیان کرد: در این رابطه ۸۵ فقره پرونده برای واحد های مختلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.

دره‌وزمی افزود: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت  است که در این پرونده ها در مجموع ۱۶۸ میلیون ۶۸۴ هزار و ۸۴۰ ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان ۱۳۹ مورد گزارش مردمی دریافت ودر رسیدگی به آنها ۴۹ مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی اضافه کرد: مردم  می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از كم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت وغیره، واحدهای مختلف صنفی مراتب را بصورت شبانه روزی با شماره تلفن ۱۲۴ و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مركز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد تخلف را گزارش کنند.

 

 

کد خبر 3585478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha