۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

شمار عملیات امدادی و مصدومان حوادث جاده ای در مازندران کاهش یافت

شمار عملیات امدادی و مصدومان حوادث جاده ای در مازندران کاهش یافت

ساری - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: مجموع عملیات امدادی و مصدومان تصادفات جاده ای نوروز سال جاری در استان نسبت به نوروز سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ولی پور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد خدمات اجرایی سفر در ساری با اشاره به انجام ۲۷۷ عملیات در حوزه امداد و نجات اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموع ۲۷۷ عملیات ۹۸ عملیات مربوط به حوادث جاده‌ای بود و پنج هزار و ۳۱۳ نفر در این حوادث حادثه دیدند که هزار و ۹۴۵ نفر مصدوم شدند و کاهش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: انتقال ۱۰۸  نفر به مرکز درمانی، درمان سرپائی هزار و ۷۳۷ نفر از دیگر خدمات جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز بوده است.

وی با اشاره به‌روزهای برفی و بارندگی در دو نخست اجرای طرح، اظهار داشت: با توجه به شرایط نامساعد جوی استان به تعداد ۲۸۴ نفر اسکان اضطراری داده شد.

ولی پور بیان کرد: در طرح امداد نوروزی  سال جاری هزار و ۷۹۷ امدادگر در قالب ۴۲۰ تیم عملیاتی و ۱۱۰ انواع خودرویی به مسافران خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند و در طرح ایمنی و سلامت در راستای پیشگیری و کاهش حوادث، افزود: تاکنون ۲۳۵ هزار و ۲۳۰ نفر از خدمات ایمنی و سلامت استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به مراجعه سه هزار و ۸۲۷ نفر به ایستگاه‌های سلامت سطح استان، اذعان داشت: سه هزار و ۶۱۸ نفر از فضاهای فرهنگی و تفریحی استفاده کردند.

ولی پور تعداد بسته‌های آموزشی و فرهنگی  و نقشه‌های راهنمای توزیع‌شده را بیش از ۱۸۸ هزار مورد عنوان و بیان کرد: ۷۶۵ عضو جوان در کنار ۸۶ پزشک داوطلب در طرح داوطلب یار همکاری می‌کنند.
ولی پور با اشاره به اجرای کمپین نه در تصادفات جاده‌ای، تصریح کرد: این کمپین طرحی در حوزه جوانان باهدف فرهنگ‌سازی انجام شد که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و پست‌های سلامت با استقبال فراوانی روبرو شده است.

کد خبر 3585928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha