۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵

در سال ۹۴؛

هزار طلبه مهارت‌های تبلیغی را فرا گرفتند

هزار طلبه مهارت‌های تبلیغی را فرا گرفتند

مسئول اداره برنامه ریزی آموزشی اداره کل اعزام معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه از آموزش بیش از هزار طلبه سطح دو در دوره‌های بدو تبلیغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدنژاد گفت: در سال ۹۴ با توجه به مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر محول شدن کلیه فرایند جذب و آموزش طلاب به معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه، این کار با اهتمام پیگیری شد و موفق شدیم در سال گذشته هزار مبلغ را در زمینه مهارت‌های اساسی تبلیغی آموزش داده و برای اعزام به نهادهای مربوطه معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس همین مصوبه مقرر شد نهادهای مربوطه فقط در صورتی می‌توانند طلبه‌ای را اعزام کنند که در آموزش‌های تخصصی معاونت تبلیغ شرکت کرده باشد.

وی تصریح کرد: چیزی که برای ما اهمیت داشت، برگزاری با کیفیت این دوره‌ها بود که توانستیم با ظرفیت‌های موجود از بهترین اساتید برجسته در حوزه تبلیغ دینی بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام سیدنژاد با ضروری دانستن آموزش مهارت‌های تبلیغی قبل از اعزام مبلغان، تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی و مهارتی، اساسی‌ترین مباحث تبلیغی نظیر مهارت سخنرانی و خطابه، شیوه‌های نوین کلاس‌داری دینی، فن رثا، روش‌های بیان احکام اسلامی، فنون مشاوره دینی، روش اصلاح قرائت نماز و... مورد تعلیم قرار می‌گیرد و مورد استقبال طلاب قرار گرفته است.

مسئول آموزش مبلغان درباره چگونگی برگزاری این دوره‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به اشتغال طلاب در طول سال به دروس حوزه‌های علمیه، این کلاس‌ها، عصرها به مدت ۴ ساعت در هر روز برگزار می‌شود و مدت زمانی هر دوره بین ۱۵ تا ۲۰ روز بوده که در سال ۹۴ در قالب ۱۴ دوره کامل آموزشی بیش از هزار مبلغ مورد تعلیم قرار گرفتند.

سیدنژاد در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولان حوزوی به خصوص معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، از طلاب خواست تا در صورت تمایل به سایت معاونت تبلیغ یا سامانه سماوات مراجعه کرده و در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

کد خبر 3588547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha