۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۴۵

شهرکی که مردم را سرگردان می کند؛

سردرگمی در شهرک اداری کم نشان/گلایه‌های مردمی ازکم توجهی مسئولان

سردرگمی در شهرک اداری کم نشان/گلایه‌های مردمی ازکم توجهی مسئولان

شهریار-فقدان تابلوهای راهنما دریکی از پرترددترین مناطق شهریار، روزانه باعث سردرگمی مردم ساکن در این منطقه می‌شود، معضلی که هیچ‌گونه اقدام خاصی برای رفع آن اندیشیده نشده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-ناصر رمضانی:شهریار یکی از شهرستان‌های بسیار مهم و استراتژیک غرب استان تهران به شمار می‌رود که با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در جوار کلان‌شهرهای تهران و کرج و شهرستان‌هایی همچون ملارد، قدس و رباط‌کریم قرارگرفته است.

هفت شهر با هفت شهرداری مستقل در این پهنه وسیع جغرافیایی در نظام تقسیمات کشوری فعلی قابل‌تعریف است که هرکدام با تهدیدات و فرصت‌های بسیار با مرکزیت و محوریت شهر شهریار در حال پیمایش مسیر هدف‌گذاری شده خود هستند.

در چنین شرایطی و با عنایت به پراکندگی جمعیتی و وسعت منطقه‌ای، تجمیع و گردآوری ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مدیریتی، شهری، خدماتی در محدوده‌ای مشخص و خاص ضرورتی است که می‌تواند در تسهیل و هموارسازی امور روزمره اداری و مدیریتی چنین مناطقی مطلوب اثر واقع شود.

با توجه به اوصاف مورداشاره و الزامات دیگری که از سوی مسئولان وقت احساس می‌شد، شهرک اداری شهریار جانمایی، احداث و راه‌اندازی شد و در حال حاضر این منطقه با جای دادن ادارات و ارگان‌هایی همچون آبفا، اداره کل امور دارایی غرب استان تهران، ثبت‌احوال، صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، محیط‌زیست، فرمانداری، مبارزه با مواد مخدر، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ثبت‌اسناد و املاک و...در دل خود، به‌صورت روزانه شاهد حضور متعدد و متکثر مردم این شهرستان برای پیگیری امور و مطالبات اداری خود است.

فقدان تابلوهای راهنما در این شهرک باعث بروز سردرگمی‌های بسیاری برای مردم شده و پس از گذشت سال‌ها این کمبود که به‌سادگی و با کمترین هزینه قابل‌رفع است را به یکی از مطالبات جدی مردم این خطه مبدل کرده است.

ناتوانی در رفع ساده‌ترین مشکلات

مصطفی شیرکوهی یکی از ساکنان شهرستان شهریار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:سال‌هاست از احداث و راه‌اندازی شهر ک اداری این منطقه می‌گذرد اما باوجود مراجعات بسیار مردم در محدوده مذکور، مسئولان زی ربط این شهرستان نسبت به استقرار تابلوی راهنما در مبادی ورودی این شهرک کم توجهی می‌کنند.

وی افزود:از تابلوهای مستقرشده در این ناحیه، معطوف به فرمانداری است و گویی جز این اداره، ارگان دیگری در شهرک مذکور فعال نیست.

این شهروند ساکن شهریار گفت:تابلوهای راهنما از نیازهای بدیهی چنین مناطقی است اما مسئولان زیربط چنین احساس نیاز مردمی را حس نمی‌کنند.

شیرکوهی عنوان کرد:بنده شخصاً در ملاقات حضوری که سال گذشته با یکی از معاونان فرمانداری داشتم این موضوع را مطرح کردم و وی با تأیید ضرورت تحقق این امر، قول مساعد پیگیری و تعبیه تابلوهای راهنما را به حقیر داد و دراین‌ارتباط یادداشتی را نیز مرقوم کرد، اما هیچ‌گونه اقدام خاصی در این خصوص عملیاتی نشد.

وی افزود:ظاهراً برخی مسئولان شهریار در رفع ساده‌ترین مشکلات بی توجه هستند.

نمی‌توان تمامی کمبودها را به بودجه و اعتبارات نسبت داد

صدیقه شریف یکی دیگر از ساکنان این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم استقرار تابلوهای راهنما در ورودی‌ها و معابر این شهرک عنوان کرد:متأسفانه در طول سالیان اخیر محدودیت‌های اعتباراتی به دستاویزی برای سوء مدیریت برخی از مسئولان مبدل شده است.

وی افزود:سؤال این است که آیا نصب تعدادی تابلو راهنما که موقعیت مکانی ادارات مستقر در این شهرک را به مردم نشان دهد نیز به بودجه و اعتبارات سنگینی نیازمند است که مسئولان پس از گذشت سال‌ها، از تعبیه آن سرباز می‌زنند.

شریف گفت:از مسئولان این شهرستان و بخصوص فرمانداری که در رأس نهادهای اجرایی و نظارتی منطقه مذکور قرار دارد و ازقضا در همین شهرک نیز مستقرشده، انتظار می‌رود حساسیت بیشتری نسبت به چنین امور پیش‌پاافتاده اما ضروری که با یک دستور ساده تحقق می‌یابد، نشان دهد.

رضا تهوری یکی از رانندگان تاکسی فعال در شهر شهریار نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد:فقدان تابلوی راهنمای ادارات مستقر در ورودی این شهرک باعث شده تا در طول هفته سؤالات بسیاری از سوی مردم در خصوص نقطه و محل جانمایی ادارات فعال در این شهرک مطرح شود.

وی افزود:برخی از مردم که سابقه مراجعه به برخی از ادارات این شهرک را داشته‌اند با مشکل یافتن ادارات موردنظر خود روبرو نیستند که البته این امر نیز شامل تمامی ادارات نمی‌شود، زیرا هر فرد به مقتضیات مراجعاتی که به اداره موردنظر خود داشته و مسیر طی شده تا محل استقرار ارگان‌های مستقر در شهرک مورداشاره، اشراف دارد.

تهوری گفت:سردرگمی در افرادی که برای نخستین بار پای به این شهرک می‌گذارد، بسیار بیشتر از بومیان این منطقه است.

لیلا دخت صولتی یکی از کسبه ساکن در شهرک وائین شهریار در خصوص خلأ وجود تابلوی راهنما در ورودی این شهرک گفت:انتظار می‌رود به همان میزان توجهی که برخی مدیران در نصب بنر تبریک و شادباش از خود نشان می‌دهند، اندکی نیز عنایت و توجه خود را به این کمبود و نارسایی مبذول کنند.

امید است با عنایت به انتظارات و مطالبات مردمی در خصوص موضوع مورداشاره، مسئولان نسبت به تعبیه تابلوهای راهنمایی ادارات در این شهرک، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند که یقیناً با اندک توجه مسئولان مربوطه مشکل مذکور به سهولت قابل‌رفع خواهد بود.

  استقرار تابلوهای راهنما در مبادی ورودی شهرک اداری ضروری است

عضور شورای اسلامی شهر شهریار در گفت، گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:در نصب چنین تابلوهایی، شهرداری نیز مشارکت دارد و به نظر بنده ضرورت استقرار و تعبیه تابلو در این محدوده احساس می شود و شخص بنده نیز تجربه این امر را داشته ام که بارها عموم مردم در خصوص محل استقرار یا آدرس ادارات فعال در این منطقه طرح سئوال کرده اند.

علیرضا رضایت افزود:با عنایت به حجم انبوه تردد روزانه مردم به شهرک اداری و سوالات مکرر مراجعه کنندگان در خصوص آدرس ادارات مستقر شده در شهرک مذکور، با تعبیه و نصب تابلوهای راهنما این مشکل قابل رفع خواهد بود.

رضایت عنوان کرد:بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا نسبت به رفع این کمبود، تمهیدات لازم در دستور کار قرار گیرد.

امید است با عنایت به انتظارات و مطالبات مردمی در خصوص موضوع مورد اشاره، مسئولان نسبت به تعبیه تابلوهای راهنمای ادارات در این شهرک، اقدامات مربوطه را مدنظر قرار دهند که با اندک توجه مسئولان، مشکل مذکور به سهولت قابل رفع خواهد بود.

 

کد خبر 3592597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha