۱۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

کارگزار توسعه اشتغال کردستان:

ایجاد اشتغال برای ۳ تا ۵ هزار نفر در طرح تکاپو پیش‌بینی شده است

ایجاد اشتغال برای ۳ تا ۵ هزار نفر در طرح تکاپو پیش‌بینی شده است

سنندج- کارگزار توسعه اشتغال کردستان عنوان کرد: ایجاد ظرفیت اشتغالزایی برای ۳ تا ۵ هزار نفر در طرح تکاپو در این استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عبده ابطحی امروز پنج شنبه در جلسه ای که به منظور مرور برنامه عملیاتی طرح تکاپو و معرفی روندهای بین المللی فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه تکاپو سه تا چهارساله است، گفت: طی سال‌های اجرای این طرح در استان ایجاد ظرفیت اشتغالزایی برای ۳ تا ۵ هزار نفر پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: برنامه وهدف ما در سال اول اجرای این طرح در استان که در رسته IT , ICT است ایجاد و راه اندازی نهادهایی هم چون مرکز توسعه شهر هوشمند، تاسیس مرکز بین المللی توسعه نرم افزار، تاسیس آزمایشگاه تولید برنامک با تمرمز بر توسعه محتوای دیجیتال، ایجاد شتاب دهنده استانی و راه اندازی آزمایشگاه امنیت استان است.

وی به بیان مشکلات کلیدی رسته مذکور در استان پرداخت و بیان کرد: توانایی فنی و تخصصی پایین نیروی کار، قابلیت های محدود مدیریت پروژه های نرم افزاری ومحدود بودن امکان توسعه فعالیت ها به ویژه برای ورود به حوزه های نوین مشکلات کلیدی این رسته در استان است.

کارگزار توسعه اشتغال کردستان به چشم اندازی های توسعه رسته IT , ICT در استان اشاره کرد و ادامه داد: استان به عنوان یک بازیگر جدید در عرصه نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات بتواند راهکارهای خلاق را در مقیاس جهانی تحویل مشتریان دهد و از این راه به یک پایگاه مطمئن توسعه نرم افزاری برای شرکت های داخل و بین المللی تبدیل شود.

ابطحی راهکاری توسعه اشتغال مبتنی بر فناوری اطلاعات در استان در سال جاری را بیان کرد و گفت: افزایش سطح مهارت و ایجاد فرصت های جدید شغلی برای جویندگان کار دراستان، جذب شرکای بین المللی و شرکت های صاحب برند داخلی برای توسعه بازاردر داخل و خارج کشورو سازماندهی ارتباطات بین ذینفعان و افزایش توان بنگاه های داخل استان برای ارایه محصولات و خدمات با کیفیت به مشتریان از راهکارهای توسعه اشتغال در این حوزه است.

وی با بیان اینکه ۱۲ پروژه و برنامه پیشرو برای اجرای این طرح در سال جاری تدوین شده است، گفت: این پروژه ها به تایید مسئولان استانی و کشوری رسیده است.

وی کل سرمایه مورد نیاز برای اجرای تعداد پروژه مذکور را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و اظهارداشت: بخشی از این سرمایه از محل کمک فنی اعتباری، بخشی تسهیلات بانکی، بخش خصوصی و قسمتی هم از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

کارگزار توسعه اشتغال کردستان ادامه داد: خوشبختانه بودجه طرح هم در سطح کشوری و هم استانی به صورت کامل به تصویب رسیده است.

وی افزایش سهم مجریان طرح ها ونیاز به پشتیبانی کامل از آنها، تلاش برای تخصیص کامل و به موقع بودجه مصوب، تبدیل تکاپو به فرصتی برای توسعه کل صنعت ICT استان و ایجاد جایگاه درسطح کشور برای استان را از جمله الزامات موفقیت توسعه رسته IT  در کردستان ذکر کرد.

 

 

کد خبر 3592789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha