۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان:

هیئت علمی دانشگاه‌ها محدودیتی در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان ندارند

هیئت علمی دانشگاه‌ها محدودیتی در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان ندارند

شاهرود - رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: محدودیتی برای مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تاسیس و اداره شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد.

سیدمحمد اسماعیل جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تاسیس و اداره شرکت‌های دانش‌بنیان و مستثنی بودن از «قانون منع مداخله وزرا و نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب ۱۳۳۷» اظهار داشت: محدودیتی برای مشارکت این اعضا از لحاظ قانونی وجود ندارد.

وی با اشاره به نامه‌ای که اخیرا توسط دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارسال شده گفت: در این نامه به صراحت ذکر شده که محدودیتی برای مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تاسیس و اداره شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان افزود: شرط لازم برای استفاده از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان برای اعضای هیئت علمی، ثبت‌نام در سامانه‌ی www.daneshbonyan.ir و دریافت تاییدیه «کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا» است.

جلالی درخصوص عضویت دانشگاه‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: بر اساس ماده ۴۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۴ اسفند ۱۳۹۳، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی (دولتی و غیردولتی) مجاز هستند با ایجاد و مشارکت در شرکت‌های دانش‌بنیان که حداکثر ۴۹ درصد سهام آن متعلق به دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دیگر واحدهای دولتی و مابقی سهام متعلق به اعضای هیئت علمی و دانشجویان و سایر سهامداران بخش خصوصی است، نتایج تحقیقات اعضای هیئت علمی و دانشجویان خود را تجاری‌سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها مشمول «قانون منع مداخله وزرا و نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب ۱۳۳۷» نیستند.

کد خبر 3594590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha