۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸

حمزه زاده مطرح کرد؛

حوزه هنری یكی از عناصر قرارگاه هنر انقلاب است

حوزه هنری یكی از عناصر قرارگاه هنر انقلاب است

قائم مقام حوزه هنری در برنامه تلویزیونی آفاق گفت: ما اعتقاد داریم قرارگاهی برای هنر انقلاب لازم است و خودمان را به عنوان یكی از عناصر آن قرارگاه می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «آفاق»، یكشنبه شب ۲۲ فروردین با حضور محمد حمزه‌زاده قائم‌مقام حوزه هنری و میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از شبکه تلویزیونی افق پخش شد.

حمزه‌زاده در این برنامه با اشاره به ویژگی‌های هنر و هنرمند از دیدگاه هنر انقلاب گفت: در دیدگاه شهید آوینی، آرمان هنر، شهادت است و مسیری كه مد نظرش است مرتبط با شهادت و جهاد در راه خداست. زبان هنرمند نیز گویا، حق‌طلب و آرمان‌گرا است. حوزه هنری خانه هنرمندان انقلابی و قرارگاه هنر انقلاب، و به تعبیر مقام معظم رهبری، امید هنر انقلاب است. لذا تلاش می‌كنیم بر اساس این فرمایش حضرت آقا، در این مسیر حركت كنیم.

وی افزود:‌ ما سابقه ۸ سال جنگ سخت داریم، هر عملیات، یك قرارگاه داشت كه عملیات را برنامه‌ریزی و هدایت كند و به سرانجام برساند و دائما در تعامل با خط مقدم باشد. ما اعتقاد داریم قرارگاهی برای هنر انقلاب لازم است و خودمان را به عنوان یكی از عناصر آن قرارگاه می‌دانیم. هر فعالیت جبهه‌ای اگر در تعامل با قرارگاه نباشد، نیروها با هم در هماهنگی نیستند. امیدمان و تلاش‌مان این است كه اگر بناست باری از زمین برداشته شود و راهی طی شود. در این مسیر، سازمان‌های فرهنگی و هنری باید در این مسیر با هم هماهنگ‌تر شوند.

قائم‌مقام حوزه هنری در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نشر تأكید كرد: همه سازمان‌ها در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، در تولید محتوای سالم و مفید كتاب‌ها تلاش كرده‌اند. در حوزه كتاب به عنوان یك محصول رسانه‌ای كه حامل محتواست، راه‌های خوبی طی شده ولی چون یك سر آن در حوزه تجارت و صنعت و ارتباط با مخاطبان است، نقایصی داریم كه همه نشر انقلاب اسلامی با آن دست به گریبان است ولی باز هم در همین بخش جبهه فرهنگی انقلاب پیشرو ورو به جلو است.

میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی هم در بخش دیگری از این برنامه، در تعریف هنر انقلابی گفت: حضرت امام، هنر و هنرمند انقلابی را در یك جهاد و مبارزه با اسلام آمریكایی، الحاد، نظام سلطه معنا می‌كنند و این به زندگی هنرمند معنا می‌دهد و اثر هنری را در طول تاریخ جاودانی می‌كند چرا كه این جنگ همیشگی بوده است و خواهد بود.

 نیلی: حوزه هنری ملجأ و پناهگاه هنرمندان جبهه انقلاب است

وی در خصوص تعامل حوزه هنری و مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی یك سازمان مردم نهاد است كه در آن ناشران در حوزه‌‌های مختلف با هم در تعاملند. حوزه هنری نیز برای ما یك ملجأ و پناهگاه خوب بوده است. این مجموعه در پاتوق شدن برای هنرمندان، نویسندگان و ناشران جبهه انقلاب به خصوص در سال‌های اخیر نقش مهمی را ایفا كرده است. امیدواریم این نقش ادامه پیدا كند و جذابیت در این محیط استمرار داشته باشد.

نیلی همچنین اضافه كرد: بعد از انقلاب اسلامی در وضع نشر به لحاظ كمی و كیفی تحول عظیم معنایی رخ داد و این دارای یك پیام مهم برای مخاطبان گوناگون سراسر جهان، حتی فراتر از دین مبین اسلام و مكتب تشیع است. پیام امام، یك  پیام فراگیر است. به فضل خدا و یاری ناشران مظلومی كه اسم‌شان در رسانه‌ها ذكر نمی‌شود، این اتفاق افتاده است. ناشران بعد از انقلاب توانستند هم در بحث تولید حماسه خلق كنند و هم در حوزه جهت‌دهی مصرف موفق باشند و توانستند تولیدی داشته باشند كه نگاهش به نیاز مصرف كننده است. در چند سال گذشته پرفروش‌ترین كتاب‌های كشور مربوط به كتاب‌های دفاع مقدس و مذهبی بوده است.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، عبدالحمید قره‌داغی دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی در خصوص برنامه‌های اجرایی این هفته، گزارشی از كارهای انجام شده و برنامه‌ روزهای باقی مانده هفته هنر انقلاب اسلامی ارایه كرد.

برنامه آفاق، همزمان باهفته هنر انقلاب اسلامی، هر شب، ساعت ۲۰:۳۰ از  شبكه افق پخش می‌شود.

کد خبر 3595787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha