۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۵۳

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد:

تدوین طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران تا تابستان

تدوین طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران تا تابستان

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تدوین طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران با همکاری ۱۳ نهاد خبر داد و افزود: تا پایان تابستان تهیه این طرح به سرانجام می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد صادقی در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: پس از زلزله مهمترین مخاطره تهران سیلاب است.

وی تصریح کرد: درحال حاضر طرح کاهش خطرپذیری و سیلاب در شهر تهران در حال بررسی است و به زودی تقدیم شورای شهر تهران خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه سیل تهران به آمادگی و مقابله با آن یک کار فرابخشی است، گفت: قسمتی از این کار مربوط به شهرداری است و به اذن کارشناسان امر، شهرداری در این موضوع موفق بوده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده، میزان خطرپذیری شهر تهران طی مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱ شهر تهران جزء ۸ تا ۱۰ کشور موضوع ریسک بالای سیل ارزیابی می‌شد که در سال ۲۰۲۵ این ریسک افزایش پیدا می‌کند.

صادقی با اشاره به وقوع سیلاب‌ها در سال‌های اخیر در شهر تهران تصریح کرد: در فروردین ۹۱ سیل در مترو، در آبان ۹۱ تخریب پل بزرگراه صدر و در سال گذشته سیل در محدوده کن و سولقان اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۲۳ نقطه با اولویت بالا در بحث سیلاب اصلاح شده است و برخی از شاخص‌ها در اولویت‌بندی مناطق بحرانی سیل در اولویت اول و مابقی در اولویت دوم و سوم قرار دارند.

وی تصریح کرد: ۲۳ نقطه سیل در شهر تهران امکان خسارت جانی و مالی دارند.

صادقی در ادامه جلسه شورای شهر تهران تصریح کرد: حوزه معاونت خدمات شهری، فنی و عمرانی، سازمان مدیریت پیشگیری درخصوص بحث خطرپذیری فعال هستند و در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی گفت: در سال ۸۷ طی هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری و دولت توافقنامه‌ای به مدت ۳ سال به امضاء رسید که این توافق‌نامه از سال ۸۷ تا ۹۱ اجرا شد اما از آن سال به بعد تا به امروز متوقف شد که در سال گذشته و با برگزاری جلسه فی مابین شهردار تهران و وزیر نیرو تأکید بر فعالسازی کمیسیون‌های این توافق‌نامه شد.

صادقی ادامه داد: یکی از دستاوردهای این توافقنامه تا سال ۹۰ تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها به وسعت ۲۷۰ کیلومتر مربع بود که این موضوع به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران هم‌اکنون با هم‌اندیشی ۱۳ نهاد در حال نهایی شدن است و پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۵ در اختیار شورای شهر تهران قرار بگیرد.

کد خبر 3597083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha