۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶

عباس جدیدی در بازدید از منطقه ۳:

نگاه ترافیکی در منطقه ۳ عمیق تر شود

نگاه ترافیکی در منطقه ۳ عمیق تر شود

معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین معضل شهرداری منطقه ۳ وجود بار ترافیکی سنگین است، گفت: نگاه ترافیکی در این منطقه عمیق تر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جدیدی عضو و معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران در بازدید های هفتگی خود این هفته از فعالیت ها و پروژه های در حال اجرای منطقه ۳ شهرداری تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید مهمترین معضل این منطقه را وجود ترافیک و تردد خودرو های عبوری از این منطقه دانست و افزود: این منطقه بخاطر همجواری با گلوگاه ها و شاهراه های اصلی شهر تهران در موقعیت استراتژیکی قرار دارد که موجب وقوع ترافیک در این محدوده می شود.

جدیدی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته طرح های بسیار خوبی در خصوص رفع این معضل مصوب و اجرایی شده است گفت: خوشبختانه فعالیت های خوبی در خصوص جا نمایی ها برای اجرای طرح های عمرانی و شهری،برنامه های جامع مطالعاتی و اقدام های عملیاتی در این منطقه صورت گرفته که این امر جای بسی قدردانی دارد ضمن اینکه نگاه وسیع مدیران قبلی در خصوص اجرای این قبیل طرحها نیز محسوس است.

معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکهعملیات های اجرایی در دو سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است تصریح کرد:این نگاه شرط لازم است اما شرط کافی نیست.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد نگاه ترافیکی منطقه ۳ باید نسبت به قبل عمیق تر باشد و دسترسی ها باید از طریق برنامه جامع احداث پیاده راه ها و زیرگذرها فراهم شود ضمن اینکه طرح هایی که ما نمونه آن را در کلانشهری مانند میدان نقش جهان اصفهان تجربه کردیم.

جدیدی افزود: احداث زیر گذرها و پیاده راه ها موجب ایجاد آرامش نسبی خواهند شد ضمن اینکه دسترسی شهروندان به مراکز تجاری و تفریحی محدوده نیز سهل تر از گذشته خواهد شد.

وی در خصوص احداث پل عابر پیاده بزرگراه شهید حقانی تصریح کرد: یکی از کارهای مثبتی که شهرداری منطقه ۳ انجام داد احداث پل رو گذرعابر پیاده بزرگراه شهید حقانی بود چرا که عدم وجود این پل باعث بروز حوادث بسیار تلخی شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برآوردهایی که از بازدید ها حاصل می شود این است که موضوعات مختلفی که از سوی مراجعه کنندگان مطرح می شود که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به شهرداری نیست گفت:اگر یک معاونتی در قالب معاضدت حقوقی و قضایی در تمامی مناطق شهرداری لحاظ شود و شهروندان قبل از تشکیل پرونده از مشاوره حقوقی استفاده کند ازورود پرونده های غیر مرتبط کاسته خواهد شد ضمن اینکه شهروندان بهتر می توانند اطلاعات کافی در امور جاری خود داشته باشند.

جدیدی در ادامه یکی از کارهای ارزشمندی که در حوزه شهرداری منطقه ۳ در حال پیگیری و انجام است وجود خط متروی تهران برشمرد و افزود: وجود ایستگاههای مترو در محدوده این منطقه سبب ساز کاهش حداکثری تردد وسایل نقلیه شخصی خواهد شد.

معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در منطقه ۳ ظرفیت بالقوه ای وجود دارد که پیاده راهها است چرا که با احداث آن می توان سرانه رفاهی، ورزشی و فراغت شهروندان را فراهم کنیم.

وی افزود: طرح هایی که امروز در خصوص پیاده راه سازی بررسی شد بسیار ارزشمند و قابل تامل است اما این امر نیازمند یک بودجه کلان خواهد بود و در راس یک مدیریت کاملا شفاف و هدایت شده را می طلبد چرا که احیای پیاده راه سازی می تواند در درجه اول چهره شهر را زیباتر کند و اسباب گذراندن اوقات فراغت شهروندان باشد بطوری که مردم از مناطق دیگر هم برای استفاده از این فضاها به این منطقه ورود کند.

این عضو شورای شهردر ادامه تاکید کرد: دراجرای این قبیل طرح ها حضور و مشارکت مردم در منطقه ۳ نیز در بالا بردن راندمان کاری نقطه قوت خواهد بود.

جدیدی با مهم خواندن اینکه احیای پیاده راه سازی برای تمامی مناطق یک امری حیاتی تلقی می شود گفت:شورای شهرتهران نیز این امر را یکی از اولویت های خود می داند ضمن اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورای نیز مصوبات قابل توجهی هم در سال قبل وهم امسال صورت داده است.

معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ظرفیت قابل قبول ورزشی منطقه ۳ اشاره کردو گفت:مجموعه ورزشی های فعال این منطقه قابل قبول است اما نحوه اداره و واگذاری اماکن ورزشی آن در مقیاس محله باید به عهده شورایاران و مدیران محله باشد چرا که آنها با آشنایی بیشتری که نسبت به محلات دارند از این فضا بهره برداری مناسب تری را ترتیب بدهند.

کد خبر 3597120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha