۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

بی تفاوتی دولت نسبت به پرداخت بدهی شهرداری، به شهر آسیب می رساند

بی تفاوتی دولت نسبت به پرداخت بدهی شهرداری، به شهر آسیب می رساند

نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر ضرورت کمک دولت به شهرداری در تامین هزینه‌های شهر گفت: اگر دولت به تعهدات خود در قبال شهرداری تهران عمل نکند، مطمئنا شهر آسیب می بیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم رضایی با اشاره به اینکه شهر هزینه‌هایی دارد که برای تامین آن وظایفی بر عهده دولت و شهرداری‌هاست،افزود:درصورتی که منابع لازم برای اداره شهر تامین نشود شهر دچار چالش های فراوان می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت‌‌ها در سال‌های اخیر در راستای توسعه حمل و نقل عمومی با وجود  وظیفه قانونی،کمکی به شهرداری‌ نکرده اند، گفت:در حال حاضر دولت یازدهم با کمبود درآمد مواجه است و دولت گذشته نیز به دلایل اعمال سلیقه حق شهرداری تهران را پرداخت نکرد  که ادامه این امر هزینه های را به شهر و شهروندان تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه برای جلب رضایت مردم باید هزینه زندگی در شهر کم شود، افزود:این امر مشروط به این است که دولت در تامین هزینه‌های شهر ازجمله توسعه مترو کمک کند، متاسفانه با وجود اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا،در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر کمک دولت به شهرداری‌ها بر مبنای قانون گفت: اگر دولت به تعهدات خود عمل نکند، خدمت رسانی در شهر با مشکل مواجه شده و آسیبها و معضلات از قبیل بیماری های روحی و روانی در جامعه افزایش می یابد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: پرهیز از نگاه سیاسی و پرداخت بدهی شهرداری از سوی دولت منجر به احیای حقوق شهروندان و در نتیجه بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و شرایط زیست محیطی در شهر تهران می شود.

کد خبر 3598120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند شهرداری ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      0 0
      سلام. ماکارمندان وکارگران شهرداری کوهدشت لرستان 4ماه است که حقوق نگرفته ایم خواهشمندیم پیگیری کنید وبه گوش مسولان برسانید. ممنون