۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۹

بلاتکلیفی اداره فرهنگ و ارشاد ورامین؛

فرهنگ ورامین متولی ندارد/هنر و فرهنگ ورامین در مظلومیت

فرهنگ ورامین متولی ندارد/هنر و فرهنگ ورامین در مظلومیت

ورامین- طی ماه‌های اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین بدون متولی روزگار می‌گذراند و این امر مشکلات فراوانی برای جامعه فرهنگی و هنری به همراه داشته است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: شهرستان ورامین دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی فراوانی است و به‌عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و هنری در استان تهران شناخته می‌شود.

معرفی هنرمندان و نویسندگان  برجسته کشوری در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف هنری در کارنامه شهرستان ورامین ثبت‌شده است و همواره فعالان عرصه هنر بر روی این شهرستان حساب ویژه‌ای را باز می‌کنند.

خلق آثار هنری به‌ویژه تئاتر خیایانی توسط هنرمندان ورامینی و یا موفقیت نویسندگان ورامینی در حوزه‌های مختلف ازجمله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تنها بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان ورامین است.

فرهنگ و ارشاد ورامین در انتظار انتخاب مسئول جدید

اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین به‌عنوان متولی فرهنگ شهرستان شناخته می‌شود که وظیفه حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری و بالفعل کردن استعدادها و توانمندی‌های هنری منطقه را بر عهده دارد.

آنچه امروز باعث نگرانی و دغدغه بسیاری از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری در شهرستان ورامین شده، عدم مشخص شدن متولی فرهنگی شهرستان است.

طی ماه‌های اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین بدون متولی روزگار می‌گذراند و این امر مشکلات فراوانی را برای جامعه فرهنگی و هنری به همراه داشته است.

در مردادماه سال ۹۳ بود که حمید آرمان مهر جای جعفر کاظمی را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گرفت و بیش از یک سال و چند ماه در این سمت باقی ماند.

آرمان مهر آخرین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین

سال گذشته حمید آرمان مهر از سمت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین به دلیل برخی مشکلات کناره‌گیری کرد و از آن زمان به بعد هنوز فردی به‌عنوان مسئول فرهنگ و هنر ورامین انتخاب‌نشده است.

فعالان فرهنگی و هنری شهرستان ورامین از مسئولان انتظار دارند که هر چه سریع‌تر رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص و فرهنگ و هنر ورامین از بلاتکلیفی خارج شود.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام‌جمعه موقت ورامین و مدیرمسئول  یکی از نشریات محلی منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه عدم تعیین مسئول برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین مشکلاتی را به همراه داشته است.

این نویسنده شهرستان ورامین افزود: عدم تعیین مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از گذشت چندین ماه زیبنده نیست و باید هر چه سریع‌تر مدیران ارشد فرهنگ و ارشاد در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: ادامه یافتن این روند به ضرر فرهنگ و هنر شهرستان ورامین است و باید مسئولان استانی و شهرستانی هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کنند.

بومی گزینی ملاک انتخاب رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین است

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین اظهار داشت: اواخر سال گذشته بنده درگیر مسائل انتخاباتی بودم و پیگیری در این زمینه صورت نگرفت.

وی با اشاره به تماس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پیش از انتخابات با بنده تماس گرفت و نظر من را در این زمینه جویا شد.

نقوی تأکید کرد: وظیفه یک نماینده مجلس، عزل و نصب مدیران ادارات و نهادها نیست بلکه باید نظم و فعالیت ادارات را به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم پیگیری می‌کند.

ملاک‌های انتخاب رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین بیان‌شده است

رییس مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: بنده به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، ملاک‌های خود را درباره رییس آینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین اعلام کردم.

وی بیان داشت: به عقیده بنده باید رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین، بومی شهر بوده و با حوزه فرهنگ آشنایی کامل داشته باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین باید رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین موردقبول پیشکسوتان عرصه هنر قرار داشته و همه توان خود را برای خدمت به کار گیرد.

نقوی حسینی گفت: بنده ملاک‌های خود را در این زمینه بیان کردم و مقرر شد فردی به‌عنوان مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین انتخاب شود و این موضوع را مجدداً پیگیری خواهم کرد.

همچنین خبرگزاری مهر تلاش کرد تا نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران را درباره آخرین وضعیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین جویا شود که علیرغم هماهنگی صورت گرفته، این امر محقق نشد.

کد خبر 3598130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha