۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۲۶

استاندار اصفهان:

ساخت ۵ سینمای جدید را در اصفهان پیگیری خواهم کرد

ساخت ۵ سینمای جدید را در اصفهان پیگیری خواهم کرد

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: وجود پنج سینما دراصفهان شایسته این شهر هنرپرور نیست و بر این اساس پیشنهاد ایجاد پنج سینمای جدید را با کمک شهرداری دارم و پیگیر این مسئله خواهم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح و بازگشایی سینما فلسطین اصفهان، با بیان اینکه اصفهان در دنیا به عنوان یکی از ۱۰ شهر دیدنی مطرح است، اظهار داشت: مارکوپولو این دیار را نصف‌جهان نامید اما امروز گردشگران اروپایی با عنوان «تمام  جهان» از این شهر هنرخیز یاد می‌کنند.

 وی افزود: در زمان سفر رئیس جمهور به اصفهان ایشان درباره محورهای توسعه استان از من سوال کرد و من علم و فناوری و توسعه گردشگری و میراث‌فرهنگی را به عنوان دو محور اساسی برای اصفهان ذکر کردم.

استاندار اصفهان گفت: رئیس جمهور در جواب من این سوال را مطرح کرد که پس جایگاه هنر در اصفهان کجاست و اگر هنر محور توسعه اصفهان نباشد این امر در کدام استان کشور معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما از این نکته ظریف در مطالعات خود برای تعیین محورهای توسعه اصفهان غافل بودیم چراکه اصفهان خاستگاه هنر و هنرمندان است و این سخن گردشگران قرنهای ۶ و ۷ در نگاشته‌ها و خاطراتشان است.

وجود پنج سینما در شهر اصفهان قابل قبول نیست

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از افتتاح سینما فلسطین به عنوان یک اتمسفر تنفس هنری ابراز داشت: البته از این روند به عنوان استاندار اصفهان متاسف هستم که با وجود تمامی تلاش‌ها و با وجود ظرفیت‌های بالای هنری شهر دو میلیون نفری اصفهان تنها ۵ سینما در این شهر وجود دارد که اصلا قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: گرچه در طول دو سال گذشته سینماهایی در شاهین‌شهر، برخوار و نجف‌آباد افتتاح شده است اما برای شهر اصفهان تعداد پنج سینما جوابگو نیست و من نیز همانند رئیس حوزه هنری اصفهان معتقدم باید از ایجاد فضاهای مناسب برای نمایش ابعاد مختلف هنر مانند تئاتر، موسیقی و دیگر هنرهای مطرح استان به عنوان محورهای اساسی توسعه غافل نشویم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد مراکز فرهنگی هنری بیشتر در شهر اصفهان اعلام آمادگی می کنم و شهرداری و شورای شهر نیز بر این امر راغب هستند، تاکید کرد: بر این اساس به عنوان یک پیشنهاد امیدوارم با همکاری مدیریت شهری استانداری و دیگر نهادهای مرتبط، پنج سینمای جدید در اصفهان پایه‌گذاری شود و پیگیر این امر خواهم بود.

وی اضافه کرد: در بازدید از مرکز سینمای تجربی در مجموعه فرشچیان اسنادی مشاهده کردم که نشان می دهد اغلب هنرمندان درجه یک کشوری، گرچه شاید لهجه اصفهانی ندارند اما اصفهانی هستند و آنها نیز خواهان اهمیت بیشتر به مقوله هنر در این استان هستند.

کد خبر 3598299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha