۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۰۲

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی:

تجمع بزرگ وحدت در زاهدان آغاز می شود

تجمع بزرگ وحدت در زاهدان آغاز می شود

زاهدان-تجمع بزرگ وحدت با حضور علمای و ریش سفیدان طوایف چهار استان کشور صبح پنجشنبه با حضور علی لاریجانی در مصلی قدس زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از سه روز برگزاری رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) در استان های جنوب شرقی به همت نیروی زمینی سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مراسم اختتامیه این رزمایش بهانه ای شد تا روسای طوایف و قبایل تحت عنوان تجمع بزرگ وحدت در مصلی قدس زاهدان گرد هم جمع شوند.

یکی از زیباترین صحنه های این همایش حضور طوایف شیعه و سنی استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان است که به خوبی تبلور وحدت را در ایران اسلامی به ویژه پایتخت وحدت ایران اسلامی سیستان و بالوچستان را نشان می دهد.

از صبح امروز دسته های مختلف قومی و مذهبی در خیابان آزادی زاهدان صحنه زیبایی از خواست ملی و همدلی و همزبانی را به نمایش گذاشتند، آن هم در دیاری که دشمن از در راستای توطئه های جنگ نرم خود در صدد پیش برد اهداف شوم خود است.

اتفاقات دهه هشتاد به خوبی گواهی بر تلاش دشمنان به منظور ایجاد تفرقه و نفاق در میان قومیت و مذاهب در این دیار بود به طوری که با تحرکات برخی گروه های تروریستی و تکفیری شاهد بودیم مردم این دیار علی رغم اهدای بسیاری از فرزندان خود به نظام جمهوری با حفظ وحدت و همدلی به بهترین شکل در برابر توطئه های ایستادند.

طرح شهید شوشتری یک از مهم ترین اتفاق های امنیتی سیستان و بلوچستان بود به طوری که سپاه این شاکله امنیت در ایران زمین، با بهره گیری از توان قومیت ها و طوایف به دنبال تببین امنیت در این دیار بود که طی چند سال اخر دهه ۹۰ به بهترین شکل شاهد امنیت رو به پایدار در این دیار هستیم.

در همین راستا و حسب اهمیت موضوع وحدت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش خود را به زاهدان رساند تا تحت عنوان سخنرانی اصلی در این همایش شرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۴۳۵ تیره و طایفه است که به برکت جمهوری اسلامی ایران سال های با وحدت مثال زدنی در کنار هم زندگی کرده اند.

کد خبر 3598384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha